[an error occurred while processing the directive]

Чи будуть фальсифікації результатів виборів 30 вересня до Верховної Ради України?

По-перше, необхідно проаналізувати, кому саме вигідна фальсифікація результатів виборів. По-друге, все залежить від того, який зміст вкладають у термін “фальсифікація” представники тих чи інших політичних сил.

Якщо говорити про перше твердження, то на мою думку, перш за все не зацікавлені у нормальній виборчій кампанії ті політичні сили, які до останньої хвилини намагались не допустити дострокових виборів і таким чином не тільки залишитись у владі, але й здійснити тотальну її узурпацію. Давайте згадаємо, до якого загострення дійшло протистояння опозиції та проурядової більшості. І якщо опозиційні сили, щоб зупинити загрозу демократичним засадам, йшли виключно конституційним шляхом, свідомо і добровільно складаючи повноваження депутатів у парламенті, то цього не можна сказати про представників так званої антикризової коаліції. Варто лише пригадати горезвісні події по дестабілізації діяльності Генпрокуратури, Конституційного суду, утворення штучних політичних ЗАТ під назвою “Протест обурених громадян сходу” і таке інше. Разом з тим очевидним є і те, що у найжалюгіднішому становищі опинився О. Мороз, адже вірогідність того, що виборці, та й самі соціалісти на місцях, вибачать йому віроломну зміну політичних орієнтирів, вкрай мала. Не у менш скрутному становищі опинилось керівництво регіоналів, адже іти до виборців зі звітом про “відчутне покращення життя вже сьогодні” це все одно, що намагатись переконати електорат у тому, що то все були жарти, а от на цей раз покращення життя вже точно відбудеться. Не можуть «регіонали» не брати до уваги і той факт, що на півдні і сході України більшість у місцевих радах їх представників, які, м’яко кажучи, розраховуючи на тривалий марафон, завзято нашкодили так, що при появі реклами “Щаслива родина – стабільна країна” у населення з’являється саркастична усмішка, мовляв, “знаємо, чиї родини стали щасливіші-стабільніші”.


Стосовно другого твердження, варто звернути увагу, що фальсифікація носить різні відтінки, тим паче, коли окремі новітні політтехнологи утворили нову форму фальсифікації – “глобально-політичну”, за яку, до речі, у діючому законодавстві поки що відповідальності не передбачено. Маю на увазі намагання окремих суб’єктів виборчого процесу широкомасштабно запевнити виборця про “щире” намагання щось “обов’язково на цей раз виконати”. На кшталт: “Зняти недоторканність”, “Стипендії та пенсії – вищі за європейські”, “Стабільність вже сьогодні”, “Російській мові – статус державної” та багато чого іншого. Однак виникає цілком справедливе питання: “А що заважало зокрема проурядовій більшості все це реалізувати у 2006 та 2007 роках?”. Маючи необмежену повноту влади: Уряд, правоохоронні органи, Генпрокуратуру, слухняну більшість у Верховній Раді, чому не реалізували гасла та обіцянки ще періоду 2005-2006 рр.? Що заважало, наприклад, призупинити тарифно-комунальне грабування населення? Що заважало виконати передвиборчу обіцянку “Після мого приходу в Уряд Росія поверне ціни на газ та нафту на рівень 2004 року”. Авжеж, повернула! З 50 у. о. до 140 у.о. за 1000 кубічних метрів. Та й з цінами на пальне у антикризовиків якось не склалось. З 3 гривень за лічені місяці довести до 5 гривень за літр, це ще треба мати хист так долати “кризові явища”. Чому, приймаючи бюджет країни на 2006 рік, практично більшість соціальних пільг населення була зруйнована, саме з боку морозівців, симоненківців та регіоналів? Ну а діяльність більшості міністерств і відомств, знову таки сформованих представниками антикризової коаліції, взагалі інколи не піддається здоровому глузду. Де розрекламоване реформування житлово-комунального комплексу країни? Де масштабне будівництво і ремонт автошляхів? Де та гучно проголошені з трибуни парламенту допомога аграрному сектору? Де пенсійна реформа, яка повинна була б усунути явну дискримінацію пенсіонерів, у тому числі військових. Про МЧС та Мінтранс взагалі говорити не доводиться. Як бачимо, питань більше ніж відповідей. Хоча переконаний, відповідь дасть сам виборець, виносячи конституційну ухвалу 30 вересня, в день голосування. Тож не виключаю, що будуть і спроби повернутись до брутальних спроб сфальсифікувати результати голосування виборців старими кучмівськими методами – підкуп членів дільничних комісій, шантаж. Можливі навіть і спроби взагалі зірвати вибори, адже рейтинги явно демонструють бажання населення змінити розклад сил у парламенті.


Разом з тим слід зазначити, що тривала відсутність керманича МВС повернула правоохоронні органи в нормальний функціональний режим. Що значить, коли справу беруть у свої руки кадрові професіонали. Аналогічно можу сказати і про СБУ, яка не дала себе втягнути в політичні баталії, а сумлінно виконувала свої обов’язки, які виписані Конституцією.


Але все ж таки запобігти усім проявам різноманітних фальсифікацій з боку окремих політичних сил, які відчувають свою поразку, зможе лише сам виборець – своєю активністю та небайдужістю.


Народний депутат України 5-го скликання від БЮТ Роман Забзалюк


 

[an error occurred while processing the directive]