[an error occurred while processing the directive]

Щодо створення та початку роботи нової коаліції ВР у складі БЮТ, НУНС та Блоку Литвина

Поновлення демократичної коаліції у розширеному форматі, завдяки приєднанню до фракцій БЮТ та НУНС Блоку Литвина, та обрання спікером Верховної Ради Володимира Литвина означає завершення в державі свідомо створеної Президентом політичної кризи, яка на тривалий час заблокувала роботу парламенту та суттєво ускладнила й без того непросту боротьбу Уряду з негативними наслідками світової фінансово-економічної кризи, небаченої з 20-років минулого століття.

Створюючи коаліцію, БЮТ, Блок Литвина та більша частина НУНС продемонстрували готовність взяти на себе відповідальність за стан справ у державі у такий скрутний для неї період. Вони свідомі того, що затягування політичного протистояння призвело б до непередбачуваних наслідків. З кожним новим днем країна все глибше занурювалася в хаос, що дуже швидко могло завершитись повним колапсом її економічної та фінансової системи. Вистояти можна тільки відкинувши всі внутрішні протиріччя і об’єднавши зусилля, як це зараз робиться у всьому світі.


Саме тому ще позаминулого місяця Юлія Тимошенко запропонувала всім фракціям Верховної Ради об’єднатися в загальнонаціональну коаліцію. Далеко не всі виявили відповідальність. Осторонь боротьби із наступом на Україну світової фінансової кризи вирішила залишитися Партія Регіонів.


 


Нинішній політичний альянс склався завдяки тому, що у фракції НУНС накопичилася критична більшість депутатів, незгодних з деструктивною політикою глави держави, які проявили політичну волю і готові тепер діяти незалежно від вказівок та настроїв на Банковій.


 


Відтепер Верховна Рада – цілком дієздатний орган, і тісно співпрацюючи з Кабінетом міністрів, ці владні інституції мають всі можливості ефективно реагувати на економічні та соціальні негаразди, які накопичилися за останні місяці в Україні. Країна стала сильнішою.


 


Демократичну коаліцію вдалося відновити всупереч колосальній протидії Президента та його найближчого оточення, які й досі мріють про союз з Партією регіонів. Президент зробив усе можливе, щоб новий союз БЮТ і “Нашої України” не відбувся. Це, зокрема, підтвердив депутат від НУНС Олесь Доній. За його словами, під час недавньої зустрічі з депутатами його фракції Президент Ющенко прямо сказав, що категорично не сприймає варіант коаліції у складі блоку НУНС, БЮТ та Блоку Литвина. «Він нам пропонував створити коаліцію – але лише не з БЮТ”, – зазначив парламентарій. Як зазначив Доній, Ющенко не назвав конкретного партнера по коаліції, але мав на увазі Партію регіонів.


 Під час голосування у стінах Верховної Ради України псевдо-патріоти із нашої області народні депутати Іван Стойко, Олег Гуменюк та Михайло Полянчич в черговий раз показали своє справжнє обличчя. Так 09 грудня вказані «народні» обранці відмовились підписувати угоду про утворення коаліції депутатських фракцій «Блок Юлії Тимошенко», «Наша Україна — Народна Самооборона» та «Блок Литвина». Даремно Іван Стойко, Олег Гуменюк та Михайло Полянчич розпинались на телеканалах, говорячи про те, що БЮТ розвалив демократичну коаліцію та зраджує своїх виборців. Після цих подій всі знатимуть зрадників поіменно. Це Іван Стойко, Олег Гуменюк та Михайло Полянчич (так звані представники «Руки Москви»), які не тільки зрадили українському народові, але і власній гідності, якої у вказаних депутатів, мабуть, вже і немає.


В п’ятницю Роман Зварич, один із лідерів «Нашої України» визнав, що Ющенко – проти входження НУ-НС в коаліцію з БЮТ та Блоком Литвина. “Президент учора доволі чітко дав зрозуміти, що він проти входження нашої фракції у таку коаліцію”, – сказав ЗВАРИЧ, коментуючи результати зустрічі Ющенка із власною фракцією.


 


 


 


Іншим яскравим свідченням того, що Ющенко налаштований рішуче проти «коаліції трьох» є прізвища депутатів, які не підтримали обрання Володимира Литвина на посаду голови Верховної Ради. Не голосували або були відсутніми у сесійній залі депутати балогівського “Єдиного центру” Оксана Білозір, Ігор Кріль, Василь Петьовка, Віктор Тополов, Леся Оробець. Також не голосувала найбільш близька до Президента частина “Нашої України”, зокрема, його брат Петро Ющенко, Лілія Григорович, Ксенія Ляпіна та Арсеній Яценюк. Не брав участі у голосуванні і головний фаворит Ющенка, лідер фракції НУНС В’ячеслав Кириленко.


Тим не менш, відразу після поновлення своєї роботи демократична коаліція довела власну ефективність. На пленарному засіданні в четвер 11 грудня парламент разом з урядом зробили перші реальні кроки щодо мінімізації впливу світової кризи на Україну та нормалізації життя громадян. У першому читання була прийнята низка надважливих антикризових законопроектів, спрямованих на підтримку АПК, будівельної, автомобільної та інших провідних галузей економіки, а також на захист соціальних прав українців та зменшення безробіття.


 


Результатом плідної роботи відновленої демократичної коаліції стало, зокрема, прийняття за основу наступних проектів законів:


 


Про заходи з соціального захисту населення від наслідків світової фінансової кризи


Його мета не допустити зниження існуючих соціальних стандартів і, відповідно, рівня життя найменш захищених верств населення, а також захистити соціальні права громадян у період подолання негативних наслідків світової фінансової кризи.


Заради цього, пропонується відмовитися від необов’язкових бюджетних витрат, пов’язаних насамперед з утриманням державного апарату управління, та внести зміни у базові соціальні закони. Завдяки цьому зекономлені гроші будуть спрямовані на покриття додаткових соціальних витрат та виплату компенсацій по безробіттю, в т.ч. частковому.


Так, розділ перший документу передбачає тимчасово, на період до 31 грудня 2009 року, запровадити жорстку економію коштів як державного, так і місцевих бюджетів, а також видатків загальнообов’язкового державного соціального страхування за рахунок:


– встановлення заборони на зростання штату працівників органів державної влади, а також на збільшення фінансування владних інституцій та фондів обов’язкового державного соціального страхування;


– запровадження мораторію на будівництво й капітальний ремонт за державний кошт будівель і споруд органів влади, а також закупівлю автомобілів.


Другою частиною законопроекту передбачено внесення змін у чотири закони, що стосуються соціального захисту громадян, що дозволить вести ефективну боротьбу з безробіттям, у тому числі через надання фінансової допомоги частково безробітним і організації  оплачуваних громадських робіт. Крім того, будуть збережені чинні правила нарахування пенсій, що унеможливить погіршення соціального становища пенсіонерів. Крім того, закріплення в документі основних принципів оплати праці бюджетників у відповідності з Єдиною тарифною сіткою дасть змогу не допустити зниження їх заробітної плати та зрівнялівки.


 


Про внесення змін до деяких законів України з метою поліпшення стану платіжного балансу України у зв’язку з світовою фінансовою кризою


Передбачає відновлення рівноваги зовнішнього платіжного балансу України, який на сьогодні у зв’язку з кризою суттєво погіршився, а тому вимагає термінового коригування.


З цією метою вводиться тимчасове обмеження імпорту окремих товарів, що мали у 2008 році найбільш  високі темпи зростання, які не можна пояснити впливом виключно ринкових факторів. На такі  товари пропонується встановити на певний час цільову надбавку до діючих ставок ввізного мита у розмірі в 12% від їх митної вартості.


Підвищення митних ставок, зокрема, торкнеться: імпортного м’яса свинини, яловичини, птиці та відповідних м’ясопродуктів; жирів та олії тваринного або рослинного походження; алкогольних і безалкогольних напоїв; одягу та текстильних виробів; автомобілів та інших засобів пересування тощо.


Впровадження норм цього Закону не тільки відновить рівновагу платіжного балансу країни, але й дозволить збільшити доходи державного бюджету. За розрахунками урядових фахівців, бюджетні прибутки від імпорту складуть як мінімум 1 млрд. 270 млн. грн. у цінах та за курсом, діючих на 1 листопада 2008 року, а при прогнозній поведінці валютного курсу – 1 млрд. 665 млн. гривен.


 


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток автомобілебудування та інших галузей вітчизняної промисловості)


Вносить зміни до низки законів, які спрямовані на стимулювання розвитку вітчизняної переробної промисловості та відповідають законодавству ЄС та нормам СОТ.


Документ надає право підприємствам переробної промисловості застосовувати щорічну 25-відсоткову норму прискореної амортизації основних фондів. Це потрібно для того, щоб заводи і фабрики під час кризи змогли швидко модернізувати виробництва.


Законопроект звільняє підприємства від сплати ввізного мита на високотехнологічне обладнання і комплектуючі вироби до нього, що не виробляються в Україні.


Крім того, пропонується подовжити до 31 грудня 2013 року дію Закону України ”Про розвиток автомобільної промисловості України” та віднести виробництво автомобілів, обладнання, комплектуючих виробів; розробку та впровадження новітніх технологій для складання та виготовлення автомобілів до стратегічних напрямків інноваційної діяльності.


Серед іншого, цей закон дозволяє зберегти оборотні кошти всередині підприємств і пріоритетно спрямувати їх на модернізацію виробництва, а також встановлює обов’язкову законодавчу норму для державних підприємств купувати продукцію виключно вітчизняного виробництва.


 


Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва


Надає необхідний захист будівельній галузі від впливів світової фінансової кризи – внесені ним зміни у законодавстві сформують потужний фронт стимулювання і відродження будівельної галузі, яка з приходом світової фінансової кризи завмерла.


Згідно документу, урядовою програмою пропонується виділити з бюджету кошти на добудову у 2008 році житла, яке має ступінь готовності більш як 70 відсотків; у 2009 році — більш як 50 відсотків. При цьому на період його дії встановлюється обмеження розміру прибутку до 10 відсотків витрат з будівництва і граничний рівень рентабельності 10% відсотків вартості матеріалів та виробів. Це має знизити собівартість будівництва і остаточну вартість житла.


Також законом передбачається державна підтримка громадянам на придбання житла шляхом сплати державою першого внеску за громадянина у розмірі 30 відсотків вартості будівництва (придбання) житла. Підставою для надання такої підтримки є рішення органу місцевого самоврядування або іншого уповноваженого органу. Решту вартості житла сплачує громадянин, що уклав договір.


Для здешевлення вартості будівництва житла пропонуються наступні кроки:


– надання органами місцевого самоврядування в користування забудовнику земельної ділянки під будівництво житла без проведення аукціону;


– звільнення будівництва житла від пайової участі (внеску) на розвиток інженерної,


транспортної та соціальної інфраструктур населених пунктів;


– здешевлення іпотечних житлових кредитів, тощо.


 


Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання негативним наслідкам впливу світової фінансової кризи на розвиток агропромислового комплексу


Дозволить захистити внутрішній сільськогосподарський ринок від недоброякісного імпорту та створює режим максимального сприяння для розвитку національного аграрного виробника.


Передбачає, серед іншого, надання до 1 вересня 2009 р. дозволу на вивезення насіння соняшнику без сплати експортного мита.
Вносить зміни до закону про операції з давальницькою сировиною, згідно з якими забороняється ввезення на в Україну м’яса та субпродуктів як давальницької сировини та проведення операцій, пов’язаних з її переробкою на території України, а також встановлює ставки ввізного мита на імпортні м’ясні та інші продукти харчування з метою захисту вітчизняного сільгоспвиробника.
Запроваджує норму, гідно якої банки, за зверненнями сільськогосподарських товаровиробників, пролонгують на період до 1 листопада 2009 року непогашені кредити, залучені у 2005-2008 роках, за відсотковими ставками не вище тих, що передбачені основними кредитними договорами, без застосування штрафних санкцій.
Передбачається встановити, що сільгоспвиробникам, які зберігають зерно власного виробництва на сертифікованому зерновому складі, у 2008/09 маркетинговому році починаючи з 1 листопада поточного року за рахунок коштів державного бюджету надається часткова компенсація вартості послуг із зберігання зерна у розмірі до 70% зазначеної вартості.
Крім того, запроваджується норма про продовження на 2009 рік чинних на сьогодні спеціальних режимів оподаткування сільгосптоваровиробників з виплатою дотацій за рахунок ПДВ через переробні підприємства.


 


Про внесення змін до Закону України “Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”


Передбачає збільшення дотацій Пенсійному фонду на 6,6 млрд. грн. Ці кошти будуть спрямовані на виплату пенсій та на реалізацію Закону України “Про підвищення престижності шахтарської праці”.


Також збільшує трансферт для НАК “Нафтогаз України” на 3,2 млрд. грн.


Всі понадпланові надходження від перевищення валових доходів над видатками НБУ в сумі 1 млрд. грн. спрямовуються на поповнення коштів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.


Крім того передбачено збільшення фінансування для місцевих рад на 11,2 млн. грн.


Збільшення доходів бюджету, згідно документу, має відбутись за рахунок зростання надходжень від податку на ввезення на територію України імпортних товарів (близько 6 млрд. грн.), а також за рахунок понадпланових надходжень від перевищення валових доходів над видатками Національного банку України.


 


***


 


Прийняття вищеназваних законопроектів – лише початок нормальної продуктивної роботи нової коаліції роботи після завершення політичної кризи. Вона зробила тільки перші з цілого переліку необхідних кроків на шляху боротьби з випливами світової кризи.


 


 

[an error occurred while processing the directive]