[an error occurred while processing the directive]

З метою активізувати дорожнє будівництво Уряд прийняв рішення про помірковане підвищення податку з власників автотранспортних засобів

Витяги з виступу Юлії Тимошенко на нараді щодо зниження «транспортного податку» від 2 лютого 2009 року.

Шановні колеги, ми сьогодні зібралися відносно питання, яке пов’язано з податком з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів. Ви знаєте, що для того, щоб в цей важкий кризовий час робити великі інфраструктурні проекти, які пов’язана, в тому числі, з  будівництвом доріг, з будівництвом мостів, з будівництвом саме того, що дасть можливість сьогодні завантажити людей роботою, дати обсяги роботи будівельникам, дати обсяги роботи і реалізації тим заводам, які забезпечують дорожнє будівництво, було на засіданні уряду прийнято  рішення про збільшення податку з власників транспортних засобів  виключно для тих машин, які вже є предметом розкоші, які мають відповідні обсяги двигуна такі, які по суті справи вже стосуються „Мерседесів”, „Лексусів” інших машин, особливо дорогих, особливо престижних, і т.д.


 


Але нажаль після численних правок у Верховній Раді – що на виході вийшов закон що ущемляє малих і середніх підприємців.


Але, на жаль, після роботи в профільних комітетах Верховної Ради, в депутатському корпусі, з голосу, з незрозумілих обставин понавносили в цей законопроект стільки змін та доповнень і стільки абсолютно нерозрахованих пропозицій, що на виході вийшов закон, який ущемляє малих середніх підприємців, середній клас і навіть найбільш бідних людей, які в принципі взагалі в цій ситуації не можуть платити навіть копійку зайву. Я вважаю, що це абсолютно  зараз прийнятий непридатний закон і він дуже сильно б’є по тим людям, які зараз потерпають, в тому числі, і від кризи. Саме тому ми зібралися зараз для того, щоб поправити цю помилку, яка була зроблена в тому числі і профільним комітетом Верховної Ради, і депутатами Верховної Ради безпосередньо в процесі голосування в залі і ця помилка мусить бути поправлена терміново.


Саме тому ми звернулися, щоб на цьому сесійному тижні були розглянуті зміни та доповнення до цього закону, які все поставлять на місця, так, як планував уряд, мається на увазі збільшення податку з власників транспортних засобів особливо дорогих і престижних машин, особливо дорогих і престижних марок, щоб це не стосувалося середнього класу, бідних людей  і саме для цього ми сьогодні зібралися з вами – попрацювати, поставити крапку на цьому питанні і передати до парламенту зміни та доповнення, які поправляють цю прикру помилку народних депутатів.


 


КУЖЕЛЬ О.П. 


…Це і УАЗікі, це і такі автомобілі, як «Волга», ВАЗ, це «Ланоси» наші власного виробника. Крім того, той додаток, який ми додали з коефіцієнтом 1,7, це торкається тих, хто займається колекціонуванням, тобто, старі машини, наприклад, стара машина не коштує сьогодні і вартості 10 000 гривень, але її податок буде 8-9 тисяч гривень на місяць. А вона вже просто тільки колекція, наприклад, старий «Роллс-ройс», або старий «Каділлак», який вже просто більше 8 років.


Тому ми пропонуємо, Юліє Володимирівно, зробивши аналіз тих законопроектів, які подали народні депутати з цього  питання, вони вдвічі менше, ніж ті, які підписали українці, які згідні, розуміючи підтримати сьогодні кризову ситуацію і будування доріг, і більш популістичний. Наш варіант дає не збитки, а дає в порівнянні з тим роком додатково плюс 400 млн., тобто можна по-іншому подати матеріал. Показують, ми очікуємо і це не додасть, а ми кажемо про те, що це додатково прийде до 900 млн. прийде додатково 400 млн.


Крім того, це рішення зі Страйковим комітетом ми відпрацювали в присутності Податкової. Перший варіант Податкової, який поданий був на Кабмін, повністю відповідає цим же розрахункам (20, 50 і 80). І це є нормальна ціна, яку людина може сплатити.


Уряд ініціює проведення податкової реформи для автовласників – коли податок на авто буде міститись у ціні на бензин – хто скільки споживає, той стільки буде і сплачувати.


І останнє. Ми домовились з Мінфіном, що ми готуємо до липня місяця проект закону щодо переходу на оподаткування при покупці бензину, яку окремою строчкою, щоб було дійсно, справедливий був податок, хто їздить, щоб сплачував, а при реєстрації сплачує дорога машина.


І ми до літа його приймемо і з нового податкового року буде впроваджений замість цього податку новий податок. І тому ми пропонуємо, щоб зняти тяжке навантаження на людей, які сьогодні багато і не працюють, і тяжка ситуація з внутрішнім ринком. Вони згідні всі, розуміючи ситуацію, підвищити, це буде підвищення в два рази. В кризу це вже гарна підтримка для уряду. І тому розуміємо, будемо просити і Вас, і депутатів, підтримати варіант, який ми уладили з Радою підприємців і з громадськістю. Дякую, Юліє Володимирівно.


 


КУЖЕЛЬ О.В. – Ми запропонували для автомобілів, які більше йдуть, українські (“Ланос” і таке інше) 20, у Мінфіну іде 30. А це реальна ціна, десь вони будуть сплачувати 960 – 980, 1200 в середньому. Це нормальна для них ціна, це вони зможуть використати.


Для 2,5 – 3,3: 50 замість 75, які і залишають старий варіант, тобто без міни. Це збільшення в 7 разів практично. Люди не зможуть сплатити. Сюди входять “УАЗ”, “ГАЗ”, “Волга” і т. і.


І більше 3,5… Єдиний був біль не з тими авто, тут виникає сумнів щодо 140 тис. авто. І тут не дуже коректні розрахунки, тому що автомобілі, які не будуть в цьому році проходити техогляд. Вони пройшли в тому, і сплачуєш це зразу на 2 роки. Це треба ще перевіряти. Але більшість викликало обурення авто, які мають 8 років, старі авто, які більше, як колекційні, вартість їх немає 10 тис. грн., а податок, який є, якщо ви розраховуєте, буде 8-9 тис. грн. Тобто ми просто ставимо не в рівні можливості.


 


ПРОДАН О.П. – Я тільки хочу доповнити стосовно того, яка різниця між тими проектами, які розробив Мінфін, які узгодили автомобілісти. мінфіновський проект, незважаючи на те, що було доручення Першого віце-прем’єра привести все у відповідність до існуючої ситуації ті цифри, які прийняті Верховною Радою, Мінфін тільки одну позицію зменшує, це від 2201 до 2500 об’єм. Всі інші позиції залишаються в тій самій редакції, яка існує сьогодні по тому збільшеному закону. Більше того, більш-менш автомобілі 1800 і 2000 навпаки підняли з 10 до 15. При наших переговорах з автомобілістами вони погодились з тим, що підняття до 15, вони згідні платити такі цифри, разом з тим звертають увагу на те, що дуже багато є автомобілів з великим обсягом двигуна, на яких вони їздять, і які з таким податком, який сьогодні є, 120 грн. із 100 куб. метрів, просто вони ні використовувати не зможуть, ні продати не зможуть. Мали до сьогодні якісь 5-6-10 тис. дол., і тих не будуть мати. Тому люди готові платити, розуміють, що треба, але ці цифри повинні бути реальними і живими.


Ще раз хочу звернути увагу. Існують у Верховній Раді вже 6 законопроектів, які менші за ті розміри, пропонуються менші ставки, ніж ті розміри, які погодили автомобілісти платити. Ми просимо уряд прийняти рішення на користь людей, українського народу.


 


ТИМОШЕНКО Ю.В.


Сьогодні Уряд виходить з ініціативою суттєвого зменшення податку на автомобілі.


Тому я б хотіла, щоб зараз уряд вийшов з ініціативою виправлення тієї помилки, яка була допущена під час голосування у Верховній Раді, там, де були внесені взагалі з голосу зміни, які просто цей закон зробили неможливим для людей. Щоб уряд вийшов з ініціативою прийняти проект, який запропонувало сьогодні Держкомпідприємництво і Рада підприємців у тому вигляді, в якому він є, в якому вони це розробили, в якому вони це зробили, який суттєво знижує оподаткування з власників транспортних засобів, саме так, як це узгоджено з підприємцями, з власниками транспортних засобів, з тими, хто має в роботі, в обігу ті машини, щоб ми не робили зараз ті речі, які є недопустимими для суспільства.


Тому уряд виходить з ініціативою суттєвого зменшення, саме так, як запропонувала Рада підприємців, і так, як запропонувало Держкомпідприємництво і повній гармонії з цими речами.


 


Юрій Луценко підтримуючи проміжне рішення пропонує відійти від звички ділити на багатих і бідних і почати оподатковувати кількість палива що споживається, хто скільки споживає – стільки податків і сплачує.


ЛУЦЕНКО Ю.В. – Я в принципі підтримую це рішення як проміжне. Думаю, що треба стратегічно відійти від радянської звички ділити машини на багаті і бідні, потрібно просто задати – що вони роблять. Вони їздять. На чому? На бензині, або на дизелі. Значить потрібно справляти податок з кількості бензину або дизелю, який людина купує на автозаправці. Чи це Мерседес, чи  Жигулі, чи причіп, але треба справляти стільки, скільки він використав палива, а отже, стільки, скільки він їздить по дорогам і платить гроші, за які ці дороги будуть будуватися. І про це говориться багато років, але лобі тих, хто торгує бензином постійно завалює це питання.


Тому сьогодні ясно, що ми не можемо відкласти рішення аби залишити його таким, як воно є, очевидно, потрібно піти назустріч пропозиціям підприємців, але терміново дати команду підготувати законопроект, який у всьому світі, скільки взяв палива, стільки заплатив і такі дороги отримав.


 


Транспортний збір буде терміново переглянутий.


ТИМОШЕНКО Ю.В. – Я прошу доручення сформуйте і треба зараз підключити Міністерство фінансів, підключити Міністерство транспорту і зв’язку, Держкомпідприємництво, Раду підприємців, всіх, хто має до цього відношення. Я просила б, щоб ми терміново сьогодні буквально за декілька годин допрацювали цей законопроект і так, як це було тільки що домовлено в редакції такій, як тільки що пролунала, щоб сьогодні ми передали це до Верховної Ради. Якщо там є вже документ в Верховній Раді – подати на заміну раніше  поданого, тому що для нас важливо, щоб ми по виходу з кризи, рухалися в гармонії з людьми, суспільством, з усіма, хто сьогодні все ж таки намагається на своїх робочих місцях підправити допомогти країні в цій кризовій ситуації, щоб ми знаходили компроміси і порозуміння.


Я хочу ще раз сказати, що так рубити косою направо і наліво, не враховуючи реальних ситуацій в країні, просто недопустимо нікому, ні Мінфіну, ні Мінекономіки, ні Мінтрансзв’язку, нікому. Тому що потрібно працювати в гармонії з суспільством, а не маючи якісь теоретичні повітряні замки, які потім призводять до того, що люди ставляться в таку ситуацію, яка не сумісна з володінням транспорту, але не сумісна ще з якимись речами. Я просила би це суттєвим чином переглянути, філософію підходу до тих пропозицій, які надаються.


Я хочу подякувати засобам масової інформації, подякувати всім учасникам, ми рішення прийняли, і я просила би зараз залишитися Олександру Володимирівну на декілька хвилин, залишитися „Укравтодор” і залишитися МВС. І подякувати Сергію Васильовичу Буряку за те, що він  перевиконав бюджет за січень. І порушив всі ворожі плани, які строїли на те, що податкова на справиться зі своїми завданнями. Податкова справилася. Я дуже дякую Вам за це.

[an error occurred while processing the directive]