[an error occurred while processing the directive]

Щодо ситуації з наповненням держбюджету

У боротьбі з урядом Президент Ющенко дійшов крайньої межі. В час, коли країна проходить випробування на міцність під ударами світової кризи – почав сіяти паніку. Саме паніка, істерія, безпідставне залякування людей та відверте перекручування фактів були покладені в основу його так званого звернення до народу у п’ятницю 30 січня.

Економіст Ющенко не може не розуміти, що він робить: катастрофічні прогнози здійснюють руйнівний ефект на економіку країну, збільшують хаос та некерованість суспільства, а відтак заважають уряду ефективно протидіяти кризі.  Негативно це впливає і на настрої людей. В багатьох регіонах після виступу Президента люди стали реально боятися невиплати пенсій,  хоча  р е а л ь н и х    пі д с т а в  хвилюватися наразі немає: пенсії виплачуються за графіком. 


 


У відповідь на таке «звернення», Юлія Тимошенко цілком слушно була змушена констатувати, що у такий складний період Україна залишилась, фактично, без лідера. Інше кажучи, капітан, замість того, аби міцно тримати штурвал, консолідувати команду та керувати її злагодженими діями під час бурі, не тільки добровільно усунувся від виконання своїх обов’язків, але й перешкоджає іншим рятувати судно, у т.ч. підігріваючи панічні настрої.


 


Насправді, інформація Ющенка про начебто катастрофічне «невиконання бюджету», зокрема, що надійшло «тільки 50% від запланованих коштів», про затримку з виплатами зарплат і пенсій т.п., – м’яко кажучи, неправда. Звіт керівників податкової інспекції та держказначейства у понеділок 2 лютого засвідчив, що державний бюджет у січні 2009 року виконано на 100% – у об’ємі, передбаченому Законом про державний бюджет на 2009 рік.


 


Надходження до Пенсійного фонду виконані на 101%, всі пенсійні виплати зроблені вчасно, не дивлячись навіть на те, що січень місяць є найскладнішим у цьому плані, адже робочих днів всього лише 18 замість 23 (тобто менший фонд оплати праці з якого йдуть відрахування в пенсійний фонд).


 


З іншого боку, доводиться констатувати, що внаслідок світової фінансової кризи економічна ситуація в Україні дійсно зараз складна. З різким падінням виробництва, зростаючим безробіттям, знеціненням національних валют, масовим закриттям підприємств стикнулися економіки майже всіх країн світу. Наприклад, тільки за один день 26 січня, який вже охрестили «чорним понеділком», провідні світові компанії звільнили близько 80 тисяч робітників. Про рецесію (падіння темпів зростання виробництва) оголосили такі економічно потужні держави як Німеччина, Іспанія, США, Японія!


 


Через вплив негативних економічних тенденцій у січні цього року до бюджету справді надійшло менше коштів, ніж у січні 2008 року. Цього ніхто не приховує, адже основні вітчизні підприємства, орієнтовані на експорт, після втрати закордонних ринків збуту скоротили виробництво і, відповідно, зробили менше відрахувань до державної казни. Але уряд передбачив подібний розвиток подій під час формування бюджету-2009. Він добре підготувався до того, щоб навіть при зниженні бюджетних надходжень планові бюджетні виплати здійснювались без збоїв.


 


Уряд жодним чином не хоче прикрашати сувору дійсність. Йому дійсно доводиться важко і напружено працювати, іноді в абсолютно екстремальних умовах. Але в той же час, він нікому не дозволить сіяти паніку. Так, в країні важкі часи, але бюджет наповнюється стабільно, всі соціальні параметри витримуються і збурювати суспільство істеричними заявами – це неприпустимий злочин для будь-якого політичного чи державного діяча.


 


Кризу та всі пов’язані з нею глобальні виклики українці можуть подолати тільки гуртом. Юлія Тимошенко неодноразово закликала вітчизняну політичну, наукову, бізнес та інші еліти відкинути всі протиріччя і об’єднатись. Так зараз робиться у всьому світі. В жодній країні, окрім нас, опозиція, а тим більше представники влади не вимагають відставки урядів, бо знають що це призведе до хаосу. Навпаки, уряди отримують максимальну підтримку. На превеликий жаль, в Україні все робиться з точністю до навпаки.


 


 


Витяги з виступу керівника Держказначейства Тетяни Слюз від 31 січня 2009 року про виконання бюджету .


СЛЮЗ Т.Я.  


Головні економічні параметри бюджету витримуються: – бюджет виконується на 100% по всім показникам.


За оперативними даними станом на 31 січня виконання державного бюджету, тобто загальний плюс спецфонд в цілому виконано на 101%. Надходження склали 12,2 млрд. грн.


Що стосується виконання місцевих бюджетів, то виконання загального фонду місцевих бюджетів за аналогічний період, тобто січень 2008 року, надходження склали на 330 млн. грн. більше порівняно з січнем 2008 року.


Що стосується виплат пенсій? Пенсії в січні місяці виплачені 100%-во. Розмір виплати пенсій склав 13,3 млрд. грн.


Що стосується фінансування видатків за захищеними статтями видатків? Повністю 100%-во захищені статті видатків державного бюджету. Профінансовано органами Державного казначейства України в повному обсязі, як це передбачено розписом січня місяця 2009 року.


 


 


Також немає негативних прогнозів щодо виконання бюджету в лютому.


Що стосується виконання дохідної частини бюджетів. Оскільки на органи Державного казначейства не покладено функції проведення моніторингу, планування, але за прогнозними показниками виконання дохідної частини бюджету лютого також планується виконати.


Отже, інформація, яка вчора прозвучала Президентом з приводу виконання дохідної частини бюджету на 50 %, як свідчать мої цифри, не відповідає дійсності. Ще раз я звертаю увагу, що органи Державного казначейства згідно покладених завдань – це єдиний орган, який складає бухгалтерську звітність за виконання державного та місцевих бюджетів.


 


 


Витяги із виступу заступника міністра фінансів В. Матвійчука


 


Для того щоби виплатити всі пенсії – пенсійному фонду було важкувато, але він спокійно впорався з цим завданням. У січні були перевиконані доходи пенсійного фонду.


МАТВІЙЧУК В.М. – Для того, щоб виплатити пенсії в січні, нам потрібно було близько 13 мільярдів гривень. Ми повністю забезпечили їх виплату, завершили фінансування виплат і пенсій 23 січня цього року.


Безумовно, були певні труднощі із забезпеченням фінансування виплат пенсій за рахунок коштів бюджету Пенсійного фонду, тому ми надали позичку Пенсійному фонду 3,8 мільярди гривень, але, починаючи з 24 числа і до кінця січня Пенсійний фонд погасив частину позички, і на кінець місяця вона складала 2 мільярди гривень. Це є результатом того, що в січні були перевиконані доходи бюджету Пенсійного фонду. Це дуже приємний факт у фінансуванні пенсій і ми маємо дуже велику надію, що і у лютому ми отримаємо достойні доходи Пенсійного фонду.


 


Ніяких проблем з виплатою пенсій в лютому немає – вже є гроші, вже є графік.


У лютому ми розпочинаємо виплату пенсій 4 лютого, у нас вже складений графік. Жодного дня не буде прострочено виплату пенсій проти графіку, який був запроваджений з січня цього року, люди отримають повністю пенсії, які їм належать, в ті ж самі дні, що і в січні. Для цього ми також передбачили надання Пенсійному фонду


 


Що стосується грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу, то із державного бюджету в січні було виділено 100%-во коштів для виплати грошового забезпечення на рівні січня 2008 року. Таким чином всі виплати здійснені. У нас не буде заборгованості по цих виплатах на 1 лютого.


Що стосується зарплати працівникам сюжетної сфери, які фінансуються з державного бюджету, то також після селекторної наради з державного бюджету додатково було виділено 360 млн. грн. Це дало можливість забезпечити повністю виплати зарплат працівникам бюджетної сфери за другу половину січня.


 


 


Витяги з брифінгу керівника Податкової адміністрації Буряка С.В. щодо стану виконання бюджету від 2 лютого 2009 року.


 


Планові показники надходжень до бюджету виконано і перевиконано на 6%.


БУРЯК С.В. –Коллеги, у меня очень короткая, однако, приятная информация, в это сложное и в экономическом и в политическом плане время. Я хочу вам доложить, что, по состоянию на январь, на последний день января, мы не только выполнили плановые показатели по доходной части бюджета, но также перевыполнили их на 6%.


Что вдохновляет, и что вселяет оптимизм? Мы в январе ритмично выполнили все виды налогов. Я имею в виду, если у нас было задача собрать налог на прибыль в объеме 1 миллиард 100, мы его перевыполнили и собрали налога на прибыль 1 миллиард 374 миллиона гривен.


По сбору на НДС мы собрали 4 миллиарда 78 миллионов против плановых показателей 3 миллиарда 844. По акцизному сбору мы собрали 792 миллиона, при плановых показателях 743.


То есть, таким образом, я хочу подчеркнуть, что мы впервые собрали не только по объему, что нам полагается по бюджетной росписи, но также в разрезе отдельно взятых налогов. Это первый тезис, который я хотел бы подчеркнуть.


Хотел бы выразить уверенность и надежду на то, что эта ритмичность будет соблюдена и в феврале и в марте. И до декабря включительно. Это, что касается первого тезиса.


 


Непрофесійні маніпуляції, коли говорилося що податкова отримала 30,40,50% – це повна неправда. Податки сплачуються нерівномірно, а в чітко обумовлені законом терміни.


Тезис второй. Коллеги, на протяжении месяца мы слышали, что доходная часть бюджета выполняется  на 30, на 40, на 50%. Это не есть профессиональные умозаключения. В связи с тем, что налоги платятся в определенные законом обусловленные даты. Так налог на прибыль платиться на 50 день после конца квартала. Налог на добавленную стоимость платится на последний день месяца, после подачи декларации, если декларация подается 20 числа, значить, НДС платится 30 числа.


В этой связи налоговые поступления ни в коем случае не могут планироваться ежедневно. Они могут планироваться только на ту дату, которая обусловлена законом. Это второй тезис.


 


Це перевиконання плану податків є добровільним і не можна казати що податкова збирає податки наперед.


Третий тезис, я хотел бы особо подчеркнуть, что налоги не собираются, они платятся, и это есть предмет добровольного жеста налогоплательщиков в отношении к государству. Я горжусь тем, что у нас более 95% налогов платиться в добровольном порядке. Это есть свидетельство и моральной, и налоговой, и экономической культуры наших субъектов предпринимательства, которых мы поддерживали, поддержим, и будем поддерживать.


Коллеги, спасибо за внимание. Если есть вопросы, я готов ответить. Благодарю. Пожалуйста.


 


Щодо питання безробіття – не слід думати що якщо весь світ охопила хвиля безробіття, коли в одному Нью-Йорку безробітних більше 2 млн. – не можна сподіватися, що це обійде Україну стороною.


Что касается Вашего вопроса. Бесспорно, конечно те тенденции, которые заложены при благоприятной конъюнктуре прошлого года и так далее, они имеют продолжение.


Но в данном случае я, как человек дисциплинированный, каждое утро обзваниваю руководителей и хозяев металлургических комбинатов, некоторых химических комбинатов. И хочу вам сказать, не смотря на все проблемы, есть тенденция к росту.


Что касается безработицы. Бесспорно, если мы говорим и смотрим по телевизору, какие демонстрации в Париже, в Европе, в Америке, до 2 млн. безработных только в одном городе Нью-Йорк. Да? То мы говорим о том, что эта проблематика нас не коснется? Конечно, эта проблематика изменит конъюнктуру мировую, коснется нашей. Но в какой части? Я вам докладываю, что она коснется в самой минимальной части, потому что наша сила в нашей слабости.


 


Щодо податку на транспортні засоби…


Докладываю вам, что цель сегодняшнего совещания, на котором вы присутствовали, она, по моему глубокому убеждению, была и состояла в трех задачах: первое – устранить ту несуразицу, когда в 7 раз или в больше, раз подняли на отдельные моменты и на отдельные объемы двигателей, а я имею в виду объем 2,2 – 2,5, устранить эту несправедливость. Первое.


Второе. Обсудить, что же мы все-таки получим. По тому законопроекту, который подготовлен комитетом по предпринимательству во главе с Кужель О.В. мы дополнительно к ресурсу получим где-то в районе 545 млн. грн. по году. Это наши подсчеты.


И третий тезис. Мы должны были на теоретическом уровне посмотреть, а где же логика, почему в России платится транспортный  сбор с лошадиных сил, у нас платиться с объема двигателей, а логика жизни подсказывает, что необходимо устранить несправедливость, между, вы – владелец Порше автомобиля с объемом 3 литра, и скажем, вы – владелец автомобиля УАЗ с объемом 5 литров, вы будете платить больше, чем там.


Тут есть определенная теоретическая несуразица. В Америке, например, эту несуразицу уже давно устранили, поскольку там берут плату с потребления бензина либо дизельного топлива. Ездишь ты по дороге, потребляешь ты горюче-смазочные материалы, платишь соответственно транспортный сбор, который в цене и т.д.


Я думаю, что Премьер-министр сегодня поставила задачу, и я думаю, что в течение 2-3 месяцев мы подготовим упомянутый законопроект и уже будет логика этого поведения.

[an error occurred while processing the directive]