[an error occurred while processing the directive]

Рішенням Верховної Ради України чергові вибори Президента призначено на 25 жовтня 2009 року

Принципово та надважливо:
– призначення виборів Президента на 25 жовтня слід однозначно трактувати як призначення планових, чергових, законних виборів;
– категорично заперечувати трактування виборів 25 жовтня як позачергових, ще раз – це планові, чергові вибори, призначені Верховною Радою у повній відповідності до Конституції, а дострокових виборів під час кризи БЮТ не підтримує.

Результат голосування Верховної Ради за постанову про призначення чергових виборів Президента на 25 жовтня (його підтримали всі депутатські фракції, за виключенням груп Балоги та В’ячеслава Кириленка) по суті є консенсусом з боку всіх політичних сил. І саме тому будь-який спротив Президента цьому рішенню позбавлений жодного сенсу та перспектив.


Навіть Конституційний Суд, до якого має намір звернутися Віктор Ющенко, при розгляді цього питання, очевидно, врахує наявність такого консенсусу. Тим більше, що призначення президентських виборів на 25 жовтня має серйозне юридичне обґрунтування.


 


Депутати визначаючи дату виборів фактично мали своєрідну правову «вилку» – або 25 жовтня, або 17 січня. Із двох наданих існуючою Конституцією можливих дат, вони обрали найближчу. Депутати врахували той момент, що Президента Ющенка було обрано за старою Конституцією, де 103 стаття говорила про те, що вибори Президента проводяться в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Президента. Норма нової редакції Основного Закону від 1 січня 2006 року, яка передбачає, що чергові вибори Президента проводяться в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Президента, тобто, за версією СП, 17 січня 2010 поширюються не на чергові, а на наступні після чергових вибори глави держави – 2014 року. Закон, як відомо, зворотної дії не має.


“У 2004 році вибори відбувалися згідно з Конституцією, яка була прийнята у 1996-му році. А там прописано, що вибори відбуваються в останню неділю жовтня 5-річних повноважень президента. Так, у 2004 році була прийнята нова редакція Конституції, але вона вступила в силу з 1 січня 2006-го року. І стара редакція не має зворотної дії» (заст. голови фракції БЮТ А.Кожем’якін, коментар журналістам)


 


Час Президента Ющенка минув. Від сьогодні він стає «кульгавою качкою», самопочуття якої день від дня буде лише погіршуватись. Парламент сьогоднішнім голосуванням оперативно висловив своє ставлення до його вчорашніх конституційних ініціатив, продемонструвавши, що вже ніхто всерйоз їх розглядати не буде – тепер ідеї Ющенка стали надбанням історії.


 


Крім того, максимально швидке визначення дати виборів допоможе запобігти екстремальним сценаріям, наприклад, достроковим парламентським виборам, блокуванню роботи Верховної Ради, введенню надзвичайного стану тощо, над якими вже почали працювати у секретаріаті Ющенка та Партії регіонів.

[an error occurred while processing the directive]