[an error occurred while processing the directive]

По приватному сектору – завдяки спільним зусиллям Уряду і прокуратури заборгованість скоротилась на 26,5 % з початку місяця

Витяги з вступного слова України Тимошенко Ю.В. перед урядовим засіданням від 22 квітня 2009 року (щодо скорочень заборгованості по з/п, авіаційна галузь, розбазарювання землі МінОборони).

Результати роботи по скороченню заборгованості по зарплатам, яку Уряд проводив з Генеральною прокуратурою – системне скорочення заборгованості по всім секторам економіки.


результати тієї роботи, яка проводилась урядом разом з Генеральною прокуратурою, по-суті, по всій Україні щодо скорочення заборгованості по заробітній платі. На сьогодні вже є можливість підводити підсумки.


Перш за все, ми відзначаємо зараз системне стабільне скорочення заборгованості по зарплаті. … підприємства державної форми власності, за які безпосередньо відповідає уряд, і підприємства приватної форми власності, де відповідь мусять тримати приватні власники, а також має прямий вплив Генеральна прокуратура. Так я хочу якраз відмітити, що досить добра динаміка з початку місяця відзначається по всіх державних підприємствах.


 


Для державного сектору кожен профільний міністр створив постійно діючу робоу групу по скороченню заборгованості – і результат 32,5% скорочення за один місяць.


Ви знаєте, що кожен  міністр створив спеціальну робочу групу, яка працює для того, щоб скорочувати заборгованість по зарплаті на державних підприємствах, яка викликана впливом на Україну світової глобальної кризи. Мушу констатувати, що вся робота, яка була зроблена до сьогодення, привела до зниження з початку місяця заборгованості по зарплаті на державних підприємствах на 32,5 %, тобто більше, ніж на третину. Це говорить про те, що на економічно активних підприємствах державної форми власності йде зниження заборгованості.


 


По приватному сектору – завдяки спільним зусиллям Уряду і прокуратури заборгованість скоротилась на 26,5 % з початку місяця.


Друга цифра – це борги по зарплаті працівникам економічно активних підприємств приватної форми власності. І тут також внаслідок роботи Генеральної прокуратури, внаслідок спільної роботи місцевих органів влади, в тому числі і приватних власників, заборгованість скоротилась на 26,5 % з початку місяця.


 


Такі оптимістичні цифри є свідченням того, що ми крок за кроком, дуже важко, в дуже важких умовах одужуємо від впливу світової фінансово-економічної кризи. антикризові заходи уряду, які ми здійснюємо кожного дня, дають свої результати.


Це досить суттєві цифри, і вони також є свідченням того, що ми крок за кроком, дуже важко, в дуже важких умовах одужуємо від впливу світової фінансово-економічної кризи. Це ми спостерігаємо по багатьох параметрах, але я в той же час мушу це говорити з дуже поміркованим оптимізмом, тому що криза світова продовжується, вона продовжує поглинати все нові і нові країни. І тому те, що ми бачимо зараз, покращення ситуації, говорить про те, що антикризові заходи уряду, які ми здійснюємо кожного дня, дають свої результати. Хотілося б, щоб і надалі Україна ставала міцнішою перед обличчям світової фінансової кризи.


 


Партія Регіонів зараз бреше з усіх трибун що вони є нейкращі антикризові менеджери – але при Януковичі йшло масштабне розграбування всіх галузей, в т.ч. таких стратегічних як авіабудування.


Я думаю, що всі ви чуєте, як по телебаченню, по радіо, в газетах, з трибуни Верховної Ради Партія реґіонів розповідає про те, що вони непогані антикризові менеджери, що вони єдині, хто може вивести країну з кризи. Але в той же час кожна галузь, до якої ми сьогодні торкаємося і намагаємося допомогти галузі під час кризи, свідчить про те, що саме в період перебування при владі Януковича на посаді Прем’єр-міністра, всієї його команди на всіх посадах йшло масштабне розграбування всіх галузей України.


 


Саме з вини Януковича авіаційна галузь опинилася в такій важкій ситуації – за патронатом Януковича з Харківського авіазаводу було виведено 1 млрд. 750 млн. грн., а з Київського Авіанту – понад 1 млрд. грн..


Я хочу ще раз констатувати, що те, що сьогодні авіаційна галузь опинилася в такій надважкій ситуації, якраз є наслідком того, що багато років до приходу нашого уряду, ця галузь просто розкрадалася. Я тримаю зараз у руках довідки, які є наслідком роботи КРУ. З 2002 по 2007 р. включно під патронатом якраз пана Януковича керівником підприємства „Харківського авіаційного заводу” працював Науменко П.О. і вся діяльність, яка здійснювалася ним, була спрямована на вимивання на спеціальні рахунки грошей, які надавалися банками, державою для того, щоб розвивати авіаційну галузь. Всі ці гроші під покровом і патронатом тодішнього уряду Януковича по суті справи виводилися у тіньову сферу. 1 млрд. 750 млн. грн. банківських ресурсів і бюджетних  ресурсів виведено по спеціальних схемах з обігу підприємства „Харківський авіаційний завод”.


І сьогодні, коли ми піднімаємо цей завод практично з повного банкрутства, сьогодні достатньо чітко видно, які зловживання, які крадіжки, які по спільних домовленостях виведені гроші – 1 млрд. 750 млн. грн. І сьогодні це якраз і є обсяг заборгованості перед банками, перед постачальниками, і всі ці роки, по суті, завод знищувався свідомо, жорстко і цинічно.


Другий завод – це Київський авіаційний завод „Авіант”, з 2003 р. по 2007 р. також там працювала людина, абсолютно непрофесійна, яка також була поставлена паном Януковичем під його патронатом. І ми сьогодні відзначаємо, що з заводу „Авіант” за ті роки, поки панував цей так званий директор, було виведено біля 1 млрд. грн.


От є анамнез, діагноз падіння авіаційної галузі, тому що коли пограбували ці два ключових заводи, які знаходяться на кінцевих етапах зборки, то впали і всі заводи, які забезпечують комплектуючими матеріалами ці ключові авіаційні заводи. Потім почали накопичуватися відсотки, борги перед постачальниками, і все це призвело до фінансового краху двох заводів.


 


 


Всі матеріали КРУ передані до Генеральної прокуратури, але у зв’язку з тим, що прокуратура сьогодні залишається під системою впливу пана Януковича і Партії реґіонів у своїй значній частині, ці справи по суті не розслідуються, не доводяться до логічного завершення і ніхто за мільярдні крадіжки на авіаційних заводах не постраждав, нікому не винесений законний вирок і ніхто сьогодні не відповідає за такі мега-грабіжницькі оборудки, які робилися на двох авіаційних заводах.


Я хочу сказати, що дуже шкода, і сподіваюся, що після президентських виборів, коли прийде той президент, який зможе нарешті поставити справжніх силовиків, які не розкрадають нічого, які нікого не кришують, я переконана, що такі люди, як два директори авіаційних заводів, будуть відповідати за це, причому відповідати будуть по закону і достатньо жорстко. Тому що те, що відбувалося на цих заводах, відбувалося на очах і у силових структур, відбувалася на очах і у колишнього Прем’єр-міністра Януковича, бо це його люди. І гроші, які виділялися з бюджету, я переконана, що в тому числі з його відома виводились на різні підприємства невідомо чиїх власників.


Як наслідок, зірвані міжнародні контракти, як наслідок, не виконуються поставки літаків, не виконувались і не виконуються, за передплаченими контрактами, як наслідок, були втрачені замовлення на сотні мільйонів доларів для цих заводів.


 


 


Уряд Юлії Тимошенко розпочав антикризову програму, яка виводить галузь з важкого колапсу – Уряд має чіткий намір поставити на ноги два ключових заводи, відбудувати 14 недобудованих літаків і запустивши галузь, почати освоювати нові ринки.


І ви знаєте, що наш уряд розпочав антикризову програму, яка триває вже декілька місяців і на базі цієї антикризової програми ми авіаційну галузь виводимо із важкого колапсу не тільки після кризових впливів, а після потужного розграбування Партією реґіонів, які себе називають антикризовими менеджерами, двох ключових авіаційних заводів.


Сьогодні ми будемо розглядати два проекти постанов, які вирішують питання, по-перше, фінансового оздоровлення цих двох заводів, ми будемо говорити про емісію цінних паперів цих двох заводів, про розрахунок цими гарантованими державою цінними паперами з усіма кредиторами, які є сьогодні у заводів. Розстрочення, про яке ми будемо говорити з кредиторами, це 5-10 років, поки заводи стануть на ноги, і я переконана, що цей переговорний процес закінчиться  успішно.


Крім того, сьогодні виділяються з Стабілізаційного фонду гроші на засіданні уряду для того, щоб профінансувати недобудовані літакі, а сьогодні на заводі, наприклад, на Харківському авіазаводі знаходяться 9 недобудованих літаків, причому в ступені готовності 70-90 %, по-різному кожен. І якщо ми зможемо добудувати ці 9 літаків, це більше 200 млн. дол., дасть можливість швидко отримати заводу саме в розрахунок за ті літаки, за які зараз проплачені аванси, але багато років вони не виготовлялися, вони просто стояли як незавершене будівництво.


Наступне – це завод “Авіант”, який має сьогодні у виробництві 5 літаків, причому принципово важливих для світового ринку літаків, і так само ми мусимо сьогодні із Стабілізаційного фонду виділити гроші для стабілізації ситуації і для добудови того літака, який призначений для транспортної державної лізингової компанії.


Я хочу зараз засвідчити, що уряд має досить чіткий намір, здійснюючі антикризову програму в авіаційній галузі, не просто поставити на ноги два ключових авіаційних заводи, а запустити всю галузь і почати освоювати нові ринки.


 


 


За рахунок антикризової політики ми створили спеціальні резерви енергетичного вугілля і завдяки цьому ми не маємо жодної копійки по заборгованості по зарплатітакого в попередніх урядах навіть в добрі а не кризові часи не було.


Я хочу зазначити, що по кожній галузі уряду сьогодні доводиться долати кризу в галузях, яка залишилась після правління уряду Януковича і ту, яка сьогодні посилена світовою глобальною фінансовою кризою. Те ж саме відбувається в вугільній промисловості. І можу ще раз констатувати, що у вугільній промисловості ми сьогодні закладаємо державний резерв на теплових електростанціях, теплових електрогенеруючих станціях державних ми закладаємо спеціальний резерв енергетичного вугілля. Ми не маємо жодної копійки на державних шахтах заборгованості по зарплаті. Такого в попередніх урядах ніколи не було. І ми будемо все робити для того, щоб галузь отримала інвестиції, а не розграбовувалась так, як це було під часи уряду Януковича.


 


Лише Юлія Тимошенко здатна в кожній галузі навести лад, який надовго встановить чіткий прозорий порядок роботи ключових підприємств України.


Я переконана, що ми в кожній галузі, так як і в галузі постачання природного газу в Україну, так як і в інших галузях, наведемо лад, який надовго встановить чіткий прозорий порядок роботи ключових підприємств України.


У нас так само розгортається програма підтримки, антикризова програма по оборонному комплексу, і на наступному засіданні уряду ми будемо виділяти гроші із Стабілізаційного фонду оборонній галузі, оборонним підприємствам, що також дасть можливість підтримати велику кількість робочих місць і закупити для Міністерства оборони необхідне обладнання.


 


З першого дня роботи Уряду приймалося рішення про аукціонний продаж надлишкового майна міністерств, аби і бюджет наповнити і реалізувати майно через прозору процедуру.


Крім того, сьогодні на засіданні уряду ми також розглянемо ще одне питання. Ми знаємо, що на уряді прийняті рішення, що все майно, вся земля, будь-яка сьогодні власність, яка знаходиться в розпорядженні міністерств, якщо вона і є надлишковою, якщо вона і мусить бути реалізована, то виключно через відкриті аукціони на прозорих зрозумілих правилах. І гроші від цього мусять направлятись до спеціальних фондів міністерств, які можуть розпоряджатися цими ресурсами в подальшому для покращення своєї роботи. Таке рішення було прийнято з першого дня роботи нашого уряду і це була ключова позиція, яка була підтримана всіма одноголосно.


 


Саме тому прем’єр була дуже здивована що МінОборони передав надлишкової землі, в тому числі і берегові смуги, у розмірах більше 200 га землі абсолютно непрозоро.


І саме тому я сьогодні, дійсно, здивована, коли отримала матеріали, які свідчать про те, що земля Міністерства оборони в досить великих обсягах, у тому числі і на берегових смугах, віддавалась без аукціону. На сьогодні те, що ми бачимо, це більше 200 га землі в різних містах, в різних областях, і ми сьогодні так, як і домовлялись, розглянемо одним із перших питань, чому ця земля віддавалася без аукціонів? Чому це не поповнювало доходну частину Міністерства оборони? А ви знаєте, що в Міністерстві оборони не дуже легка фінансова ситуація. Чому ці землі не продавалися або не віддавали в оренду на відкритих аукціонах? Я думаю, що ми сьогодні зможемо проаналізувати цю ситуацію і внаслідок нашого обговорення досягти порозуміння в цьому напрямку, зрозуміти, чому так відбувалося, тому що для мене це було відкриттям. Я знаю, що кожне міністерство має чітку установку: ні майно, ні земля, ні будь-яка власність не може віддаватися просто так у закритому режимі, тільки прозоро, тільки через засідання уряду і тільки через відкриті аукціони.

[an error occurred while processing the directive]