[an error occurred while processing the directive]

Збільшивши пенсійні відрахування для підприємців, уряд здійснив перший крок для відновлення справедливості у системі пенсійного забезпечення України

Уряд прийняв рішення збільшити з 1 травня 2009 року розмір внеску з пенсійного страхування для платників податків за спрощеною системою до 208 грн.

Ставку відрахування до ПФ збільшено мінімально для нинішніх кризових умов, причому, підуть ці кошти не в бюджет, а на майбутні пенсії самих підприємців! Згідно законодавства, пенсійний збір не є податком. Це страховий збір, який формує майбутню пенсію платника. Тобто це не допомога на адресу уряду, ці гроші не підуть в держбюджет – це інвестиції приватних підприємців у їхні майбутні пенсії.


 


Збільшивши пенсійні відрахування для підприємців, уряд здійснив перший крок для відновлення справедливості у системі пенсійного забезпечення України. Наприклад, з зарплати вчителя в 800 грн. пенсійного збору сплачується більше 320 грн. А от підприємець, який може заробляти в середньому на місяць до 41,7 тис. грн. (аби вкластися в 500 тис. грн. річного максимуму) сплачує в Пенсійний фонд максимум 84 грн. (42% з 200 грн. єдиного податку йде в Пенсійний фонд). Згідно нових правил, до 84 грн. бізнесмени доплачуватимуть ще 124 грн., тобто разом 208 грн. Це менше ніж згадані 320 грн. пенсійного збору з зарплати в 800 грн.


 


Кабінет міністрів вже почав компенсувати збільшення пенсійного збору для підприємців зменшенням їхніх поточних витрат, зокрема на оренду державного і комунального майна. Зокрема, прийнято дві постанови: про запровадження мораторію на збільшення для малих підприємств орендної плати і плати за послуги в торгових мережах і на ринках, а також про зниження на 45% вартості оренди державного та комунального майна, а також зменшено транспортний збір.


Крім того, уряд вже розпочав ревізію переліку платних державних послуг для підприємців з метою зменшення витрат для бізнесу.


 


Уряд не підвищує податковий тиск на підприємців. Навпаки, уряд докладає всіх зусиль для розширення можливостей та покращення умов роботи малого бізнесу. Cпрощена система оподаткування, обліку та звітності існує з 1998 р. За цей час ціни в Україні зросли в 4 рази, а ставка єдиного податку протягом 11 років не змінювалася. Звичайно, є велика різниця (за купівельною спроможністю) між тими 200 грн., які приватні підприємці мали сплачувати в 1998 р., і 200 грн., які мають сплачувати зараз.


 


Підвищивши розмір пенсійного внеску, уряд фактично зберіг для України спрощену систему оподаткування, відміни якої нині активно добиваються окремі політичні сили – вони хочуть провадити для підприємців загальну форму оподаткування. Уряд не підтримав і не підтримає такі лобістські потуги. Більш того, Ю.Тимошенко і її депутати відстоюють збереження спрощенної системи оподаткування, обліку та звітності ще з 2003 р. коли тодішні перший віце-прем’єр Микола Азаров (тепер депутат фракції Партії регіонів) та голова Держкомпідприємництва Інна Богословська (тепер депутат фракції Партії регіонів) намагалися або взагалі ліквідувати спрощену систему оподаткування, або суттєво її обмежити.


«Уряд В.Януковича вважає доцільним скасувати спрощену систему оподаткування малих підприємців. Про це в інтерв’ю програмі „Діловий світ” заявив перший віце-прем’єр М.Азаров. „Нам краще піти на ще більше зниження ставок податків чи спрощення адміністрування, аніж зберігати різні системи оподаткування» (Програма „Діловий світ” (УТ-1), 13.06.2003).


«…За словами Богословської, в Україні сьогодні багато компаній зловживають спрощеною системою, розбиваючи виробництво на малі підрозділи та укладаючи угоди з власними співробітниками, таким чином мінімізують оподаткування. „У нас є банки, потужні заводи, які переводять своїх робітників на сплату єдиного податку”, – сказала голова комітету, додавши, що це призводить до значних бюджетних втрат. Вона також сказала, що для фізичних осіб, які працюють за спрощеною системою, планується скоротити кількість найманих працівників з 10 до 3-5 залежно від виду їхньої діяльності” („Деловая неделя”, 17.07.2003).


 

[an error occurred while processing the directive]