[an error occurred while processing the directive]

Поряд з пам’ятником Бандері влаштували поганське капище

До Всеукраїнської молодіжної прощі у Зарваниці, яка розпочалася сьогодні, на той час залишалося менше тижня. Тернопіль купався у сонячному промінні після затяжних дощів і непогоди, яка перепаскудила половину літа. Свято Івана Хрестителя і давнє язичницьке – Купала також минули під барабанний акомпанемент дощових крапель. Всі культурно-мистецькі заходи, які напланували міська і обласна влада довелося або відміняти, або скорочувати. Хто захоче мокнути під холодним дощем в дурнуватому вінку за платню працівника культури? Тільки 8 липня виглянуло сонечко. Добра погода сприяла групі активістів, які вирішили утнути цікавий перформанс з глибоким символічним значенням в самому центрі міста.

Трохи передісторії

Порівняно з активністю, яку розгорнули останніми роками прихильники язичницьких культів, або так звані РУНвірівці, – секта в парку на «Джерельці» та група Догнала – чисті дилетанти. Масштаб шанувальників Перуна, Стрибога та Ярила відзначається поважним розмахом. При цьому їм вдається не привертати надмірної уваги правоохоронців, преси і широкої громадськості, яка вважає себе християнською. Окремі інциденти з влаштуванням поганських капищ, побиттям тих, кому це не подобається, підпали помешкань противників старанно «заминаються», так, ніби йдеться про дрібниці. Між тим деякі дії язичників цілком можна трактувати, як релігійний тероризм, а не дрібне побутове хуліганство. Окремі місцеві видання публікують розлогі статті з язичницькими «жерцями», розписують, як ті гарно вчать своїх та чужих дітей єднанню з природою. Така поблажливість дозволила РУНвірівцям обзавестися симпатиками серед політиків місцевого рівня. Мало того, на останніх виборах частина правдивих язичників приміряла на себе депутатські значки різних рад. Звісно, наївні виборці і не підозрювали, кого обирають. Інакше ця партія ніколи б не зібрала такої кількості голосів у побожній Галичині. Чи знав Олег Тягнибок з товаришами, що у їхніх списках активісти поганських культів? Чи казали вони про це своїм виборцям? Звісно, ні. Специфічні вірування поділяє все більше ідейних активістів панівної в Галичині партії. Поки що ця кількість не критична, але… Прогнати язичників партійні боси не можуть, бо залишаться без прапороносців, мітингових крикунів і розклеювальників листівок. Проблему замовчують, так ніби вона сама «розсмокчеться». Тому витівку, якій присвячено цю статтю, також намагаються приховати.

Світовид у центрі міста

Минулої суботи група РУНвірівців встановила ідола, якого називає Світовидом, у парку ім. Т.Шевченка в Тернополі – менш ніж за сто метрів від будівлі обласної ради і поряд із пам’ятником Степанові Бандері. Зовні все виглядало, як заштатна скульптурна композиція – білий камінь фалічної форми, схожий на типового митця дядечко-скульптор з довгою бородою, загадкові карлючки і малюнки на чотириграннику. Очевидно, ініціатори встановлення Світовида в центрі Тернополя не збираються втаємничувати свою діяльність. Мало того, на особистих сторінках у Фейсбуці вони популяризують свій вчинок. Лише коли інформація просочилася в Інтернет, невідомі особи прибрали і вивезли Світовида подалі від очей громадськості. Зараз на місці імпровізованого капища – чорний прямокутник на газоні.

Кажуть, при ліквідації божка не обійшлося без внутрішніх конфліктів всередині однієї дуже популярної партії. РУНвірівці встигли влаштувати фотосесію і виклали її в Інтернет. Їхні колеги з інших міст щиро раділи і заздрили: влаштувати таке капище їм би не дали. Так наш Тернопіль черговий раз «прославився». РУНвірівці святкують символічну перемогу, а в команді очільників міста та області чухають потилицю, як би ця історія не вилізла боком, коли папські посланники славитимуть їх, як добрих християн, у Зарваниці на прощі. Тим більше, що не минуло й трьох місяців з того часу, як владика УГКЦ Святослав Шевчук просив голову облради Олексія Кайду захистити тернополян від впливу сектантів.

Газета \”Наша Батьківщина\” від 13.07.11р. (за матеріалами сайту «За Збручем»)

P.S. У липні 2009 року ніде не зареєстрована громада під назвою «Родове Вогнище Рідної Православної Віри» відкрила табір «Характерного козацтва» на території села Саджівок Гусятинського району. Пізніше на цьому ж місці «рідновіри» встановили ідола Перуна, а навколишню місцевість оголосили «своєю», мовляв, тут їхнє «відпустове місце». Це викликало спротив віруючих УГКЦ та УПЦ (КП), який переріс у відкритий конфлікт. Місцева виконавча влада вирішила тоді не втручатися. У зв’язку з бездіяльністю місцевих чиновників жителі села звернулися за допомогою до народного депутата України, голови ТОО ВО «Батьківщина» Василя Деревляного. Після зустрічі з громадою села нардеп надіслав декілька звернень керівникам силових структур області для захисту жителів с.Саджівок і навколишніх сіл.

[an error occurred while processing the directive]