[an error occurred while processing the directive]

ПРАВОСУДДЯ. ЯКЕ?..

Взятися за перо мене спонукала постанова, яку винесла суддя Кременецького районного суду, після багаторазового перенесення розгляду, за позовом Кременецької районної ради до мене, як колишньої голови ради, про стягнення матеріальної шкоди в сумі більше 50 тис. грн.

Окрім уваги громадськості дане рішення варте уваги і глибоких роздумів юристів. Бо воно дуже цікаве за своєю суттю – на жодному інтернет-сайті, в жодному юридичному коментареві до відповідних кодексів , принаймі, мені і юристам, які допомагали мені, навіть після кількох денних пошуків не вдалося знайти щось аналогічне – за колегіальне рішення, тобто рішення Кременецької районної ради суддя покладає відповідальність персонально на одну особу – на мене, як екс – голову районної ради.

Тож коротко про що йдеться. Наприкінці 2009 року перед прийняттям бюджету на 2010 рік на виконання двох постанов Кабінету Міністрів України та відповідного листа Контрольно – ревізійного управління в Тернопільській області , районна рада своїм рішенням приводить структуру і чисельність виконавчого апарату у відповідність до типових штатів, якими передбачено кількість працівників апарату для районних рад на території, де проживає більше 70 тис. населення , в межах 11 -13 чол. На цей час за офіційними даними відділу статистики у Кременецькому районі чисельність населення у районі становила 69880 чол. Тому районна рада підтримала пропозицію голови ради і встановила структуру і штат апарату в кількості 13 чол., визначивши посади, які скорочуються, як того вимагали урядові документи. Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях орган місцевого самоврядування за пропозицією голови затверджує структуру і кількісний склад виконавчого апарату. Отож, оскільки була скорочена частина посад, то відповідно до вимог КЗпП України довелося провести і таке болюче скорочення людей.

Проте із таким рішенням ради не погодилася керуюча справами виконавчого апарату районної ради і звернулася до суду. Можна лише здогадуватися яким чином, але їй вдалося постановою Львівського апеляційного адміністративного суду скасувати дане рішення районної ради і розпорядження голови про її звільнення, яке було прийняте на його виконання . Таким чином , особа була поновлена на роботі і їй виплачена заробітна плата за усі місяці від звільнення до поновлення – більше 60 тис. грн.( На даний час постанова Львівського апеляційного адміністративного суду мною оскаржена у суді вищої інстанції і на даний час ще остаточно справа не завершена) .

Після приходу до влади регіоналівської команди ( дарма що із « перефарбованих» ) через депутата районної ради від Партії регіонів, директора ЗАТ «Молоко» Задворну М. Б. керуюча справами ініціює депутатський запит про звернення ради до суду про стягнення із колишньої голови, тобто із мене, на користь районного бюджету суму коштів, яка була виплачена їй як заробітна плата за цей період ( а для Марії Борисівни це чудова нагода, аби поквитатися із екс – головою, яка так наполегливо добивалася підвищення закупівельної ціни за здане жителями району молоко від усіх підприємств, які заготовляють його у наших селян, в тому числі і ЗАТ «Молоко»).

Депутатська більшість із представників Партії регіонів разом із окремими депутатами від інших політичних сил підтримали даний запит ( чого не зробиш проти б’ютівського опонента!)

… І ось рішення суду. Аналізую і думаю, що якось не надала жодного значення коментареві судді на мій закид, що не зовсім правильно, що начальник юридичного відділу районної ради, яка представляла раду в судах до поновлення працівника на роботі, знову ж представляє в них ту ж раду в продовженні попередної справи, але позиція її вже зовсім інша . Та суддя ж мотивувала таку трансформацію фахового юриста тим, що тоді був один голова ради і одна політика, а нині вже інший і інша політика А людина ж працює на роботі.( Мається на увазі начальник юридичного відділу – автор). А якже ж Закон для юриста? Мабуть відповів би персонаж із відомого фільму :» Запитання, звичайно, цікаве…»

Аргумент, який суддя наводила в кулуарній розмові уже після проголошення нею постановляючої частини рішення ( на момент написання матеріалу весь текст рішення був ще не підготовлений) полягав в тому, що раз голова вносила пропозицію про структуру і штати, то і вона має відповідати, Але ж депутати не завжди підтримують внесені ким би то не були пропозиції і кожен із них голосує особисто , як вважає за потрібне. І як може посадова особа в ранзі державного службовця , маючи відповідні урядові документи, ігнорувати ними та вносити для розгляду і прийняття рішення будь –що.

Суддя ж вирішила , що може. То виходить , що вже нинішній голова районної ради, вносячи у листопаді 2010 р. пропозицію для прийняття рішення радою про 22 чол. штату виконавчого апарату із введенням посади, яка взагалі не передбачена в штаті районних рад, також несе персональну відповідальність за прийняте радою рішення. Але є тут дві суттєві деталі – Постанова Кабінету Міністрів № 1349 від03 грудня 1997 року « Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» , якою регламентовані типові штати для органів місцевого самоврядування, ще й до сьогодні діюча. І якщо для органу місцевого самоврядування вона, можливо, і носить рекомендаційний характер , то для посадової особи, державного службовця відповідного рангу має норму прямої дії . Тай пропозиція про збільшення штатів нинішнім головою районної ради була внесена не виходячи із наявних коштів районного бюджету, які б давали можливість утримувати таку кількість апарату, а довелося уже в січні 2011 р. при прийняті районного бюджету спрямовувати із нього значно більшу суму на іх утримання ніж та, яка спрямовувалася раніше , бо норматив розрахунку фінансового забезпечення для органів місцевого самоврядування, як , зрештою, і для інших бюджетних установ, враховує кількість працюючих відповідно до типових штатів . Бюджет же Кременецького району – дотаційний . Але це вже інша тема…

Р.S. Знаю, що не варто когось особливо переконувати в тому, що й так розуміють люди: те, що робиться нинішньою владою проти своїх політичних опонентів робиться з політичних мотивів. І не має значення де – чи в Києві а чи у простому райцентрі. Але це минеться. Країна буде іншою, з іншими порядками, іншою владою. Вона буде такою. якою будуть гордитися. В то є віра. І це – головне!

Голова Кременецької РО \”ВО \”Батьківщина\”,

керівник депутатської фракції \”Батьківщина\” у Кременецькій райраді, 

екс-голова Кременецької районної ради 

Світлана Федишина

[an error occurred while processing the directive]