[an error occurred while processing the directive]

Опозиція Зборівщини виступила на захист українських святинь, розкритикувала дії антиукраїнської влади та запропонувала парламенту «підготуватись» до імпічменту Президенту

За ініціативи депутатських фракцій «Батьківщина», «Свобода» та «Фронт змін», за підтримки голови Зборівської райради Віктора Тарковського(представник партії «Батьківщина»),а також фракцій УНП та «Наша Україна», Зборівська районна рада прийняла надважливі проекти рішень.

1. «Про звернення депутатів Зборівської районної ради шостого скликання до Президента України, Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо недопущення прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо передачі об’єктів культурної спадщини релігійним організаціям)».

Стосовно цього питання сесія прийняла звернення (текс подається нижче), вирішила адресувати його Президенту України, Верховній Раді України, Прем’єр-міністру України та рекомендувати міській, селищній та сільським радам району внести на розгляд місцевих рад зазначене звернення.

ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Зборівської районної ради шостого скликання щодо недопущення прийняття Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо передачі об’єктів культурної спадщини релігійним організаціям)»

Ми, депутати Зборівської районної ради Тернопільської області шостого скликання, вкрай стурбовані поданим до Верховної Ради України законопроектом (реєстраційний № 9690 від 12 січня 2012 року) «Про внесення змін до деяких законів України (щодо передачі об’єктів культурної спадщини релігійним організаціям)». Згідно із прикінцевими положеннями цього законопроекту пропонується: Кабінету Міністрів України у тримісячний строк вирішити відповідно до закону питання стосовно передачі об’єктів, розташованих у Кременецькому районі, Свято-Богоявленському жіночому монастирю Тернопільської єпархії і Почаївській Свято-Успенській Лаврі Української православної церкви (Московського патріархату) без права відчуження та зміни призначення переданих об’єктів.

Вважаємо, що законопроект є прямим зазіханням на духовну святиню української нації, продовженням тотального наступу на українське православ’я та намаганням русифікації українського народу з допомогою московської церкви.

Адже Почаївська лавра з часу заснування була осередком православ’я – українського православ’я. Сьогодні це молитовне місце, яке було під багаторічною окупацією комісарами «русского мира», цілеспрямовано перетворюється в осередок антиукраїнства, міжконфесійної неприязні,  розбрату та протистояння на Тернопільщині.

Подання законопроекту «Про Перелік пам’яток культурної спадщини, що не підлягають приватизації» (щодо виключення з Переліку будівель Почаївської лаври) завершилося провалом.  Вагому роль у справі захисту Почаївської лаври відіграла громадськість Тернопільщини й України загалом, а також мас-медіа. Тепер, задурманюючи українцям голови новими розважальними шоу по телебаченню, скандалами навколо можливості здачі в оренду Росії української газотранспортної системи, новими обіцянками про «покращення життя», влада має намір реалізувати свій задум. Ініціатори законопроекту — регіонали, комуністи і «тушки» — знову почали говорити про «відновлення історичної справедливості». Хоча вони раптом забули, що справедливість повинна існувати насамперед для української церкви, а не московської. Такі жести добре показують релігійні уподобання владної верхівки та нівелюють ідею створення єдиної помісної української церкви, яка б об’єднала державу. Ще раз наголошуємо: наша позиція однозначна – українські святині повинні належати українському народу!

Хочемо нагадати, що 29 травня 2001 року Кабінет Міністрів України  відніс комплекс пам’яток культурної спадщини у містах Кременці та Почаєві до відання Кременецько-Почаївського державного історико-архітектурного заповідника. Відтак, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України  у 2002 році усі пам’ятки були передані зі спільної власності територіальних громад сіл та міст Кременецького району у державну власність з віднесенням до сфери управління Держбуду України.

У липні 2003 року згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України споруди Почаївської лаври були вилучені зі складу заповідника, а в грудні того ж року відбулася передача комплексу споруд лаври у безкоштовне користування представникам Української православної церкви Московського патріархату.

З огляду на зазначене ми вимагаємо:

1. Скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року про вилучення Лаври із складу Кременецько-Почаївського державного історико-архітектурного заповідника та повернути Почаївську лавру до складу цього заповідника.

2. Терміново вжити рішучих заходів щодо недопущення прийняття запропонованого проекту Закону України (реєстраційний №9690 від 12 січня 2012 року) «Про внесення змін до деяких законів України (щодо передачі об’єктів культурної спадщини релігійним організаціям)».

Голова районної ради         

В.В.Тарковський

2. «Про звернення депутатів Зборівської районної ради шостого скликання до Верховної Ради України щодо розгляду та прийняття проекту Закону України  «Про порядок імпічменту Президента України»

Прийняте звернення (текст додається) і проект рішення, депутати Зборівської районної ради вирішили надіслати Верховній Раді України для розгляду і вирішення порушеного питання.

ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Зборівської районної ради шостого скликання

щодо розгляду та прийняття проекту Закону України

«Про порядок імпічменту Президента України»

Ми, депутати Зборівської районної ради Тернопільської області шостого скликання, просимо невідкладно розглянути та прийняти проект Закону України «Про порядок імпічменту Президента України».

Відповідно до статті 5 Конституції України носієм і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Ніхто не може узурпувати державну владу.

Статтею 102 Конституції України проголошується, що Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина.

Одночасно, Основний Закон України закріплює особливі правові гарантії діяльності Президента України. Так, у відповідності до статті 105 Конституції України Глава держави користується правом недоторканості на час виконання повноважень.

При цьому, в рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті 105, частини першої статті 111 Конституції України (справа щодо недоторканності та імпічменту Президента України) № 19-рп/2003 від 10 грудня 2003 року (далі – Рішення № 19-рп/2003 КС України) зазначається, що право недоторканності Президента України не може бути скасоване, призупинене або обмежене шляхом порушення проти нього кримінальної справи і переслідування у порядку кримінального судочинства.

Таким чином, Президент України на час виконання повноважень не несе кримінальної відповідальності, проти нього не може бути порушена кримінальна справа.

Стаття 108 Конституції України закріплює вичерпний перелік підстав дострокового припинення повноважень Президента України. Однією з таких підстав є усунення його з поста в порядку імпічменту.

Згідно Рішення № 19-рп/2003 КС України, встановлена Конституцією України процедура імпічменту є єдиним способом притягнення Президента України до конституційної відповідальності і за своєю правовою природою не аналогічна обвинуваченню особи відповідно до норм Кримінально-процесуального кодексу України. Розслідування і розгляд справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту здійснюється без порушення проти нього кримінальної справи.

Загалом, процедура імпічменту є одним із елементів системи стримувань і противаг, а тому виконує ряд важливих функцій. Однією з них є каральна функція за вчинення президентом державної зради або іншого злочину. Але, не менш важливою є також превентивна (попереджувальна) функція, сутність якої полягає у тому, що імпічмент – механізм контролю суспільства за інституціями публічної влади, який одночасно забезпечує реалізацію частини четвертої статті 5 Конституції України про недопустимість узурпації державної влади. Крім того, зазначене положення повинно спонукати президента не вчиняти діянь, що можуть посягати на основи національної безпеки.

Конституція України у статтях 85 та 111 визначає правові засади усунення Президента України з поста в порядку імпічменту. З метою деталізації та уточнення вищевказаних положень свого часу було ухвалено Закон України \”Про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України\” від 15 січня 2009 року № 890-УІ, який рішенням Конституційного Суду України у справі № 20-рп/2009 від 10 вересня 2009 року було визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), а відповідно він втратив чинність.

Законом України від 10 лютого 2010 року № 1861 -VI затверджено Регламент Верховної Ради України (надалі – Регламент). Глава 30 Регламенту визначає порядок дострокового припинення повноважень Президента України у зв\’язку з неможливістю виконання ним своїх повноважень за станом здоров\’я, а також у разі усунення Президента України з поста в порядку імпічменту. Водночас, окремі статті Глави 30 Регламенту містять посилання на закон про тимчасові слідчі комісії, спеціальну тимчасову слідчу комісію і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України, який визнаний неконституційним та втратив чинність ще 10 вересня 2009 року.

Крім того, Регламент містить ряд прогалин, які об\’єктивно унеможливлюють практичну реалізацію положень Конституції України щодо усунення Президента України з поста в порядку імпічменту. Зокрема, залишаються неврегульованими окремі питання щодо обрання спеціального прокурора та спеціальних слідчих, не визначений правовий статус спеціального прокурора, спеціальних слідчих, а також голови, заступника голови, секретаря та членів спеціальної тимчасової слідчої комісії, гарантій діяльності членів комісії, фінансового та матеріально-технічного забезпечення діяльності комісії тощо.

Отже, чинне законодавство, що визначає порядок усунення Президента України з поста в порядку імпічменту, містить ряд невизначеностей та суттєвих недоліків, без усунення яких практична реалізація цього порядку є малоймовірною та, взагалі, може бути визнана незаконною. А це, у свою чергу, нівелює систему стримувань і противаг при взаємодії Президента України та Верховної Ради України. Крім того, відсутність дієвого механізму реалізації положень Конституції України про імпічмент Президента України робить неможливим виконання Конституції в цілому, що є прямим порушенням проголошеного статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.

Таким чином, прийняття єдиного нормативно-правового акту має на меті усунути зазначені колізії та прогалини, а також уніфікувати положення чинного законодавства, що визначає порядок усунення Президента України з поста в порядку імпічменту.

Голова районної ради                              

В.В.Тарковський 

3. «Про розгляд заяви депутатів Зборівської районної ради щодо дворічного перебування при владі режиму Януковича\”

ЗАЯВА

депутатів Зборівської районної ради Тернопільської області

щодо дворічного перебування при владі режиму Януковича

Дворічне перебування при владі режиму Януковича призвело до згортання демократичних процесів в Україні, відсутності поваги до людини та збагачення за рахунок держави групи провладних осіб.

Влада впроваджує псевдо реформи, які викликали чималий супротив серед українців. Запровадження грабіжницьких норм Податкового кодексу привело під стіни державних органів як всеукраїнського, так і регіонального рівнів, сотні тисяч підприємців. Профспілки та громадяни протестують проти реалізації пенсійної реформи. В результаті реформування галузі охорони здоров\’я розпочалось скорочення лікувальних закладів в сільській місцевості; через перерозподіл інтересів окремих чиновників високого рівня залишились без пільг незахищені верстви населення: чорнобильці, афганці, діти війни та інші. Влада стоїть на порозі введення в дію земельної реформи, яка може остаточно залишити українців без єдиного свого багатства   родючих чорноземів.

Кишенькові правоохоронні органи та суди перетворились на каральну систему рівня НКВД. Прикладами цього є політично вмотивовані судові переслідування Юлії Тимошенко, Юрія Луценка та інших політв\’язнів, а також численні перешкоди мирним зібранням українських патріотів.

Влада грубо втручається і в духовну сферу. Передача із державної власності іноземним церквам українських святинь, в тому числі і Почаївської лаври, може призвести до забуття релігії наших батьків. Окрім нього, із навчальних програм із української літератури виключено чимало патріотичних творів геніїв пера. Сьогодні учні шкіл вивчають переписану «під Табачника» історію, а правдивих героїв українського народу – Степана Бандеру та Романа Шухевича позбавлено звань Героїв України.

Відчутними є дії режиму і в Тернопільській області.

Значно посилився тиск на підприємців з боку правоохоронних та контролюючих органів. Наповнення бюджету в багатьох випадках відбувається за рахунок застосування неправомірних штрафних санкцій щодо яких корупційні суди мають вказівки приймати рішення на користь держави. З метою впровадження жорсткого режиму на Тернопіллі з інших областей направляють «вірних слуг» Януковича, які займають відповідальні посади в місцевих органах виконавчої влади, правоохоронних та контролюючих органах.

«Намісники» Януковича в районах впроваджують корупційні схеми розподілу земельних ділянок. Так, в Кременецькому та Лановецькому районах керівництво краю роздало чималі уділи власним родичам. За два роки керівництва режиму на Тернопільщині за отримання хабара в земельних відносинах затримано голову та заступника голови Борщівської РДА, першого заступника голови Підволочиської РДА, начальника управління Держкомзему в Чортківському районі, чимало чиновників нижчого рівня. Поширились побори і в інших сферах: розподілу державної та комунальної власності, прийняття на роботу, видачі дозвільних документів.

Апогеєм чиновницького свавілля стала смертельна дорожньо-транспортна пригода напередодні нового року за участю посадових осіб обласного рівня.

Ми, депутати Зборівської районної ради заявляємо, що такі дії провладного режиму на всеукраїнському та регіональному рівнях ведуть до зубожіння українців, нищення багатої культури нашого народу та впровадження диктатури.

Ми переконані, що єдність українського народу та опозиційних політичних партій зможе повалити керований із Москви режим та вивести Україну на високі позиції у світі.

Слава Україні! Героям Слава!

Голова районної ради                               

В.В.Тарковський

Варто зазначити, що подібну заяву з приводу других роковин перебування Януковича на Посту Президента України було зачитано на останній сесії Кременецької районної ради. Заяву з критикою дій Януковича та провладного режиму виголосила керівник депутатської фракції «Батьківщина» у Кременецькій районній раді Світлана Федишина.

Повертаючись до сесії Зборівської районної ради варто акцентувати увагу на ще одному проекті рішення, прийнятому депутатами: «Про звернення депутатів Зборівської районної ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо ситуації, яка склалась внаслідок недостатнього фінансування бюджетних установ району».

Прийняття даного рішення ґрунтувалося на депутатському зверненні (подано нижче) та рекомендації постійної комісії районної ради з питань планування, фінансів і бюджету щодо ситуації, яка склалась внаслідок недостатнього фінансування бюджетних установ району, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Звернення та проект рішення адресовано Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України.

ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Зборівської районної ради

щодо ситуації, яка склалась внаслідок недостатнього фінансування

бюджетних установ району

Ми, депутати Зборівської районної ради, вкрай стурбовані ситуацією, що склалася в районі у зв’язку із значним недофінансуванням та потребою коштів на оплату праці, оплату за енергоресурси в закладах бюджетної сфери району на 2012 рік.

Асигнування, які виділені і доведені до району згідно формульних розрахунків Кабінетом Міністрів України на 2012 рік забезпечено лише на 8-11 місяців поточного року. До них належать установи культури, охорони здоров’я, органи місцевого самоврядування та інші галузі.

Незабезпеченість установ району фондом оплати праці на 2012 рік складає 7072,8 тис.грн., на оплату за енергоносії – 2031 тис. грн. Зокрема – закладам культури брак коштів на оплату праці складає 1120 тис. грн., на оплату енергоносіїв – 115 тис. грн.; охорони здоров’я на оплату праці – 2639 тис. грн.; органам місцевого самоврядування  – 1539,2 тис. грн.; у сфері освіти (дитячих дошкільних закладах) – 556,3 тис. грн. та на оплату енергоносіїв –1603,3 тис. грн.

Не вирішення даної проблеми може призвести в подальшому до соціальної напруги.

Звертаємось до Вас з проханням ініціювати клопотання перед відповідними державними органами щодо перегляду бюджетних показників, стовідсоткового забезпечення коштами делегованих повноважень.

Голова районної ради                           

В.В.Тарковський

[an error occurred while processing the directive]