[an error occurred while processing the directive]

Василь Деревляний підготував детальну доповідь та пропозиції щодо проведення виїзного засідання Комітету з питань транспорту та зв’язку у Тернопільській області

Народний депутат України, голова Тернопільської обласної організації ВО «Батьківщина» Василь Деревляний звернувся до голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку. У депутатському зверненні Василь Тимофійович просить на найближче засідання Комітету винести питання щодо проведення виїзного засідання Комітету з питань транспорту та зв’язку у Тернопільській області.

В документі детально описано проблеми транспортного сполучення та дорожного покриття на Тернопільщині, а також запропоновано перелік питань першочергового розгляду виїзного засідання згаданого Комітету.

Депутатське звернення Василя Деревляного подаємо у повному обсязі:

НАРОДНИЙ   ДЕПУТАТ   УКРАЇНИ

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань транспорту і зв’язку

Колеснікову Б.В.

 

Щодо проведення виїзного засідання

Комітету у Тернопільській області                                                                                     

Шановний Борисе Вікторовичу!

Вигідне економіко-географічне положення Тернопільської області, а це межування з Львівською, Рівненською, Хмельницькою, Чернівецькою та Івано-Франківською областями, близькість до кордону з Європою, визначає розвиток господарства регіону, де транспорт виконує роль перевізника сировини та матеріалів, готової продукції, громадян.

Дорожнє господарство. Перевезення пасажирів і багатотонних вантажів автомобільним транспортом. Територією області проходить національний транспортний коридор Балтійське море – Чорне море (Ягодин – Ковель – Луцьк – Тернопіль – Хмельницький – Вінниця – Умань – порти Чорного моря) з відгалуженням, напрям якого співпадає з автомобільними дорогами Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече та Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам`янка.

Найважливіші автомагістралі перетинають область із півночі на південь (Дубно – Кременець – Тернопіль – Заліщики – Чернівці) і з заходу на схід (Львів – Зборів – Тернопіль – Підволочиськ – Хмельницький). Автомагістралі міжнародного значення пересікають область із заходу на схід і з півночі на південь. Автомагістраль Гданськ-Одеса з\’єднує Польщу з Румунією, Брест-Кишинів – головний коридор північно-південного напрямку до балканських країн і Середземномор\’я, автомагістраль Луганськ-Львів, Київ-Ужгород з\’єднують східні кордони і центр України з Польщею, Словаччиною і Угорщиною. Відстань від Тернополя до найближчих європейських країн – 220-250 км. Через територію області проходять автошляхи: європейського значення (Е50), міжнародні (М12, М19), національні (Н02, НІ8 та ін.), регіональні ( Р05, Р24, Р25, Р26, Р32).

Наявність розвиненої мережі автомобільних доріг, та ще й належної якості, є вкрай важливо для Тернопільської області та Західної України беручи до уваги те, що на її території є багато об’єктів історико-культурної спадщини (замки, палаци, пам’ятки садово-паркового мистецтва; церкви, костели, собори, які є памятками архітектури національного значення), духовні центри (Зарваницький Марійський духовний комплексу, Свято-Успенська Почаївська Лавра), природний заповідник «Медобори» (Кременецькі гори), національний природний парк «Дністровський каньйон», печери (карстові печери на терені Борщівського району, зокрема Оптимістична печера (с. Королівка) є найдовшою у Євразії та другою за довжиною серед печер світу), водоспади. Туристично-рекреаційна галузь для Тернопільській області є пріоритетною.

Мережа автомобільних доріг загального користування Тернопільської області становить понад 5 000 км, з яких тверде покриття має 4 976,2 км.

За протяжністю доріг з удосконаленими типами покриття 3 696 км  (74,3 %) область займає 19 місце в Україні. З параметрами І та ІІ категорії в області 522,5 км доріг (10,4 %).

Протяжність доріг державного значення – 683,5 км, або 13,5 % всієї довжини, з них міжнародних доріг 307,1 км, національних – 112,7 км та регіональних – 263,7 км.

На автомобільних дорогах області налічується 845 мостів та шляхопроводів загальною протяжністю 13316 пог. метрів.

У цілому в області мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами, але потребує значних капіталовкладень на реалізацію заходів з їх збереження і розвитку, підвищення рівня комфорту перевезень.

На сьогоднішній день через незадовільний стан доріг області псується автотранспорт, виникають проблеми із перевезенням пасажирів, доставкою продуктів харчування та предметів постійного вжитку у магазини. Непоодинокими є випадки, коли, навіть, хворим відмовляють у наданні медичної допомоги, оскільки не можливо проїхати автомобілем швидкої медичної допомоги до їхнього населеного пункту.

Невідкладного врегулювання потребує і питання руху дорогами області великих вантажних автомобілів, вага яких із вантажем сягає і 30, і 40 тонн. Адже, дороги не розраховані на інтенсивний рух таких важких автомобілів, який руйнує їхнє покриття та призводить до утворення вибоїн та ямковості, погіршення безпеки дорожнього руху.

Автомагістралі державного значення перебувають в катастрофічному стані та потребують реконструкції, або, у крайньому випадку, капітального ремонту. Зокрема, у розрізі доріг:

1) автодорога  Тернопіль – Львів – довжиною 127 км;

2) автодорога Дубно – Кременець – Тернопіль – Івано-Франківськ (є важливою складовою дороги на гірськолижні курорти Івано-Франківської області – Буковель та ін.) – довжиною 255 км;

3) автодорога Тернопіль – Підволочиськ (до межі Хмельницької та Тернопільської областей) – довжиною 43 км;

4) автодорога Тернопіль – Чернівці (є частиною транспортного коридору північно-південного напрямку до Румунії, Молдови, балканських країн і Середземномор\’я) –довжиною 172 км.

Окремим проблемним питанням є будівництво об’їзних доріг біля таких історичних міст як Бережани та Теребовля, а також Монастириська, Заліщики.

Матеріально-технічна база дорожніх підприємств області застаріла, оновлення потребує 90 % техніки.

Актуальним питанням в області є підвищення рівня безпеки дорожнього руху та комфортності перевезень. Особливу увагу необхідно приділити ліквідації аварійно-небезпечних ділянок та місць концентрації ДТП шляхом виконання ряду спеціальних заходів з удосконалення організації дорожнього руху, які зменшують аварійність на дорогах та поліпшують маршрутне орієнтування водіїв.

Через незадовільний стан доріг майже в усіх районах області має місце невиконання рейсів на маршрутах загального користування. Власники маршрутних автобусів відмовляються здійснювати рейси, через що місцеві жителі не можуть дістатись до місця роботи, лікувальних закладів, правоохоронних органів та судів, органів державної влади, які здійснюють пенсійне та соціальне забезпечення, що розташовані в районних та обласному центрах. При цьому заходи не вживаються ні Управлінням Укртрансінспекції у Тернопільській області, ні місцевими державними адміністраціями.

Залізничний транспорт. Невідкладного вирішення потребує питання підвищення пропускної спроможності залізниці та зменшення часу руху поїздів на таких залізничних напрямках Тернопільської області:

1) Тернопіль-Чортків-Заліщики;

Довжина дільниці – 147,2 км на якій функціонують 15 станцій, встановлена швидкість руху по перегонах – 40 – 100 км/год, по станціях –  40 – 60 км/год, а станції Біла Чортківська – 25 км/год.

Основною причиною, яка не дозволяє підняти швидкість руху поїздів є наявність дільниць з простроченими кілометрами  капітального ремонту колії – 49,2 км (33,4%). Для  підняття швидкості руху  поїздів по станціях Березовиця Острів,  Копичинці,  Чортків,  Біла Чортківська необхідно провести їх реконструкцію або перебудову.

Проведення капітального ремонту колії та виконання реконструкції вищенаведених станцій дозволить підняти швидкість руху на окремих дільницях з 40 до 80-100 км/год, по станціях з 40 до 60-80 км/год, що дозволить  зменшити час руху поїздів. Виконання всього комплексу робіт потребує орієнтовною 227,6  млн. грн.;

2) Тернопіль – Ходорів;

Довжина дільниці – 83,2 км на якій функціонують 7 станцій, встановлена швидкість руху по перегонах – 40 – 60 км/год, по станціях – 40 км/год. Кількість кілометрів прострочених капітальним ремонтом колії – 78,7 км (94,5 %).

Проведення капітального ремонту цієї колії дасть змогу підняти швидкість руху з 40 до 80 км/год  та зменшити час руху поїздів на цій дільниці. Виконання всього комплексу робіт потребує орієнтовною 236,1  млн. грн.

Також, на сьогоднішній день, у зв’язку із відміною руху декількох поїздів, що курсували через станцію Тернопіль, є проблема з добиранням жителів області, студентів з обласного центру до столиці.

 Як відомо, ще з 2010 року адміністрацією Львівської залізниці планувалося запустити швидкісне сполучення зі Львова до Києва через Тернопіль. А у 2012 році розглядалася можливість зміни маршруту поїзду Інтерсіті+, що курсує у напрямку Київ-Львів, а саме спрямування його через Вінницю, Хмельницький та Тернопіль.

Беручи до уваги наявність проблеми із перевезенням усіх бажаючих пасажирів області залізничним транспортом за напрямом Тернопіль-Київ, позитивне вирішення питання руху швидкісного поїзду через станцію Тернопіль є нагальним і вкрай необхідним.

Тернопільський аеропорт. Наступним важливим питанням для Тернопільської області є відновлення роботи аеропорту «Тернопіль».

Аеропорт розміщений у 2 км від міста Тернополя, займає площу 164, 29 га, перебуває у комунальній власності Тернопільської обласної ради. Злітно-посадкова смуга побудована у 1984 році, довжина 2040 м, ширина 42 м, тип покриття – асфальтобетон РSN-27 (56 тонн). На сьогоднішній день оцінка смуги, яка дана спеціалістами та льотним складом, 8 балів (за 10-бальною шкалою).

Аеропорт має статус міжнародного. Розпорядженням  Кабінету  Міністрів  України  від  17 листопада  2004 року   №852-р  в  аеропорту  „Тернопіль  відкрито  пункт  пропуску  через  державний  кордон  для  вантажно-пасажирських  перевезень.

В складі аеропорту є великий та милий аеровокзали. Однак, великий аеровокзал потребує капітального ремонту, а малий – поточного. Пропускна здатність великого аеровокзалу 100 пасажирів на годину, а малого 50. На території аеропорту є можливість розташування ангарів для обслуговування повітряних суден. Тернопільський аеропорт сертифікований строком на три роки.

Варто зазначити, що під час моє недавньої зустрічі з В’ячеславом Богуслаєвим, народним депутатом України, почесним президентом АТ «Мотор Січ», обговорювалось питання щодо відновлення на комерційних засадах авіарейсу Тернопіль-Київ, оскільки раніше літак для цього авіарейсу надавало АТ «Мотор Січ». В. Богуслаєв висловив згоду про відновлення авіарейсу при умові вирішення обласною радою та обласною державною адміністрацією ряду питань. 

Враховуючи наведене, прошу Вас на найближчому засіданні Комітету розглянути мою пропозицію про включення до плану роботи Комітету з питань транспорту і зв’язку проведення у першому півріччі цього року виїзного засідання Комітету у Тернопільській області для розгляду таких питань:

1. Стан автомобільних доріг та дорожнього господарства (функціонування і розвиток мережі автомобільних доріг області; матеріально – технічна база дорожнього господарства області);

2. Організація перевезень пасажирів та багатотонного вантажу автомобільним транспортом (рівень безпеки, рівень комфорту перевезень пасажирів, виконання перевізниками рейсів; врегулювання питання руху дорогами області великих вантажних автомобілів, вага яких із вантажем становить 30 – 40 тонн);

3. Проблемні питання функціонування залізничного транспорту (підвищення пропускної спроможності залізниці та зменшення часу руху поїздів,  впровадження руху швидкісного поїзду через станцію Тернопіль у напрямку Києва);

4. Відновлення роботи та розвиток інфраструктури Тернопільського аеропорту (відновлення авіарейсу Тернопіль – Київ – Тернопіль, налагодження регулярного міжнародного сполучення).

З повагою,                                                                           

В. Деревляний

 

[an error occurred while processing the directive]