[an error occurred while processing the directive]

Василь Деревляний підняв актуальні питання спадщини та паїв

У п’ятницю, 21 червня у парламенті був зареєстрований депутатський запит народного депутата України Василя Деревляного.

Запит з приводу: «надання органам місцевого самоврядування Тернопільської області роз’яснення щодо застосування положень Цивільного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів при укладенні договорів на управління спадщиною, зокрема земельними паями, як спадковим майном», – адресований Міністру юстиції України.

Як йдеться у депутатському запиті, за роз’ясненням даного питання до Василя Тимофійовича звернулися сільські голови.

«До мене звертаються сільські голови Тернопільщини з приводу правомірності укладання органами місцевого самоврядування договорів на управління спадщиною та роз’яснення механізму правовідносин, які будуть породжені в результаті укладання таких договорів на управління спадщиною, а саме земельними частками (паями), як спадковим майном», – йдеться у документі.

Необхідність роз’яснення, за словами народного депутата, виникла у зв’язку із діями працівників місцевих державних адміністрацій, які в обов’язковому порядку «практично змушують» місцеві ради шукати спадкоємців земельних паїв, подавати до друкованих засобів масової інформації відповідні оголошення та укладати договори на управління спадщиною з приватними сільгосппідприємствами навіть за наявності спадкоємців, які із-за відсутності грошей не оформляють право власності на спадкове майно. При цьому, представників органів місцевого самоврядування переконують, що місцева рада, як Установник управління, може отримувати кошти від приватних сільськогосподарських підприємств у вигляді орендної плати за користування земельними ділянками, переданими їм за договором управління спадщиною.

У зв’язку з цим, Василь Деревляний у своєму запиті акцентував увагу на ряді важливих питань, які потребують відповіді та роз’яснення Мін’юсту:

– чи зобов’язані органи місцевого самоврядування укладати договори на управління спадщиною, зокрема земельною ділянкою (паєм);

– чи може місцева рада укласти договір на управління спадщиною, якщо земельна частка (пай) знаходиться за межами населеного пункту;

– чи може сільська рада укласти договір на управління спадщиною без згоди спадкоємця, який не проводить переоформлення права власності на спадкове майно;

– чи повинен орган місцевого самоврядування ініціювати перед нотаріальними конторами заведення спадкових справ в яких мають зберігатися договори на управління спадщиною;

– на підставі яких нормативно-правових актів, ким і як розраховується плата за виконання повноважень Управителем майна, що є істотною умовою договору та обов’язково відображається в договорі управління спадщиною;

– хто здійснює плату Управителю майна за виконання ним своїх повноважень;

– чи може сільська рада, як Установник управління отримувати кошти від приватних сільськогосподарських підприємств у вигляді орендної плати за користування земельними ділянками, переданими їм за договором управління спадщиною.

 

Детальніше читайте у копії депутатського запиту.

\"\" \"\"

\"\"

[an error occurred while processing the directive]