[an error occurred while processing the directive]

В Тернополі відбулося перше в історії області виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку

Ініціатором проведення засідання є народний депутат України, член згаданого Комітету, голова ТОО ВО «Батьківщина» Василь Деревляний.
Актуальні питання неналежного стану доріг та транспортного сполучення у Тернопільській області народний депутат порушив на засіданні Комітету ще 4 лютого 2013 року. В ході тривалих перемовин, домовленостей та підготовки Комітет підтримав ініціативу Василя Деревляного (звернення народного депутата з приводу проведення виїзного засідання Комітету у Тернополі нижче за текстом).

Після прибуття члени Комітету спершу оглянули Тернопільський аеропорт.

\"\" \"\"

Розпочав та проводив сьогоднішнє засідання голова парламентського Комітету з питань транспорту та зв’язку Борис Колесніков, який анонсував пілотний проект в галузі транспорту та зв’язку, що буде реалізований на Тернопільщині.

Він зауважив, що Тернопільська область, разом з Луганською, увійшла в число пілотних областей України, де особлива увага буде приділена громадському транспорту.

«Останні новітні технології у транспорті впроваджуватимуться в цих областях, щоб пасажири, а це в основному соціально незахищені категорії населення, відчули, що держава за них дбає», – зауважив Борис Колесніков.

\"\"

Він наголосив, що в Комітеті, який він очолює, відсутня політика, а є виключно спільна робота в рамках розгляду та вирішення профільних питань Комітету.

За його словами, виїзне засідання Комітету у Тернополі відбулося завдяки члену цього Комітету Василеві Деревляному.

\"\"

«За те, що ми з вами зараз тут, можна подякувати Василеві Тимофійовичу, який є ініціатором нашого нинішнього зібрання і обговорення проблемних питань порядку денного», – наголосив Борис Вікторович.

В ході засідання слово також мав голова Тернопільської ОДА, який замість охарактеризувати проблеми в питаннях дорожного покриття, транспортного сполучення області, навести пропозиції та шляхи вирішення цих проблем, майже півгодини розповідав про примарні успіхи переважно в галузі сільського господарства.

Коли губернатор закінчив промову про, так би мовити, «економічні успіхи» області, слово взяв Борис Колесніков, який  сказав, що все це виглядає, як звіт обкому партії у часи розвалу СРСР. Він наголосив, що питання сільського господарства не стосуються Комітету, засідання якого проводиться, а також запитав, що з усього переліченого губернатором «позитиву» дісталося пересічним жителям області. Чи збільшились зарплати в людей? Чи зросли місцеві бюджети? Чи кращою стала інфраструктура краю? «Краще б ви говорили не про малину, а про те, на скільки виросла зарплата у людей, збільшилися бюджети у селах, містах, районах. А ви говорите про космічні кораблі», – обурено прокоментував виступ губернатора голова Комітету.

Після доцільної критики представник прес-служби ОДА попросив всіх журналістів покинути зал засідання, а слово для доповіді отримав перший заступник голови Тернопільської обласної державної адміністрації М. Головач.

У своєму виступі чиновник апелював цифрами, з яких стало зрозуміло, що поряд з усіма проблемами – неналежного стану дорожнього покриття, відсутності об’їзних шляхів у районних центрах Теребовлі та Бережанах, відсутності коштів на утримання доріг, область вже погрузла у кредитах та боргах на суму понад 170 млн. грн.

Вислухавши доповідача, головуючий на засіданні Борис Колесніков фактично сам підрахував суму, яка, зі слів віце-губернатора, необхідна для утримання доріг області на рік. За його підрахунками – це сума у 2 мільярди 400 тис. гривень, з них 670 млн. – щорічна дотація з держбюджету, а решту мали б бути місцеві податки та транспортні збори. Коли Борис Колесніков запитав, яку суму надходжень від акцизу з продажу пального та транспортних податків зібрала область до бюджету цьогоріч, відповіді не знайшлося. На подив присутніх, ані представник з податкової, ані інші представники виконавчої гілки влади в області не володіли такою інформацією.

За словами голови парламентського Комітету з питань транспорту та зв’язку, обласна адміністрація не підготувалася до обговорення анонсованих проблем.

\"\"

«Я пропоную вам ще раз зібратися на місцях, якщо потрібно, провести наради не лише на обласному рівні, але в селах та в містах, обговорити ще раз ці проблеми та альтернативи їх вирішення. Після цього, для конструктивної розмови, я запрошую усіх тут присутніх на засідання Комітету, яке відбудеться в Києві на наступну середу… Влада і гроші мають бути на своїх місцях. Світ не обманеш!», – підкреслив Б. Колесніков.

Він зазначив, що в питанні вирішення проблем Тернопільщини Комітет має дійти згоди в основних пунктах: створення державного дорожнього фонду та нове будівництво доріг за прикладом Європейських країн, коли держава виділяє кошти для капітального будівництва, а місцева влада підтримує цю дорогу у належному стані за рахунок місцевих податків, акцизних та транспортних зборів.

\"\"

«Тернопільщина – компактна область, яка має досить зручне розташування, тому запуск тут такого пілотного проекту – досить хороша ініціатива, яка обов’язково принесе хороші результати», – прокоментував Борис Колесніков.

Заключним в ході засідання був виступ народного депутата Василя Деревляного, який у свою чергу подякував голові та усім членам Комітету за присутність.

«Ще в лютому цього року я порушив проблему стану доріг та транспортного сполучення на Тернопільщині. Вдячний своїм колегам за підтримку моєї ініціативи та увагу до проблем нашої області. Шкода, що сьогодні представники виконавчої влади не підготувалися до засідання як слід, але, я сподіваюся, до наступної середи вони доопрацюють всі упущені питання», – наголосив Василь Деревляний.

Після засідання він зазначив, що основним завданням членів Комітету є підтримка та допомога області та її жителям, такою була мета виїзного засідання і залишається для засідання, яке відбудеться в Києві на наступну середу. Пообіцяв докласти максимум зусиль для досягнення позитивних результатів для краю, а також звернувся до представників ЗМІ: не політизувати захід, який спрямований виключно на покращення інфраструктури доріг та транспортного сполучення краю.

Після виїзного засідання члени Комітету відвідали Тернопільську музичну школу №1, яка є найстарішою музичною школою в області і цього року відзначає  своє 85-річчя.

\"\"

На фото (передній план, справа наліво): Борис Колесніков, Надія Семчишин та Василь Деревляний.

Під час свого виступу директор школи Надія Семчишин висловила слова вдячності Василеві Деревляному, який посприяв її знайомству з засновником благодійного фонду Борисом Колесніковим. За рахунок фонду Тернопільська музична школа отримала нові музичні інструменти: фортепіано, три бандури та цимбали, а до Різдва чекають обіцяний рояль.

До вашої уваги текст звернення народного депутата Василя Деревляного з пропозиціями щодо  проведення виїзного засідання Комітету транспорту та звязку у Тернополі:

НАРОДНИЙ   ДЕПУТАТ   УКРАЇНИ 

від «04» лютого 2013 року

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку

Колеснікову Б.В.

Щодо проведення виїзного засідання

Комітету у Тернопільській області                                                                                     

Шановний Борисе Вікторовичу!

Вигідне економіко-географічне положення Тернопільської області, а це межування з Львівською, Рівненською, Хмельницькою, Чернівецькою та Івано-Франківською областями, близькість до кордону з Європою, визначає розвиток господарства регіону, де транспорт виконує роль перевізника сировини та матеріалів, готової продукції, громадян.

Дорожнє господарство. Перевезення пасажирів і багатотонних вантажів автомобільним транспортом. Територією області проходить національний транспортний коридор Балтійське море – Чорне море (Ягодин – Ковель – Луцьк – Тернопіль – Хмельницький – Вінниця – Умань – порти Чорного моря) з відгалуженням, напрям якого співпадає з автомобільними дорогами Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече та Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам`янка.

Найважливіші автомагістралі перетинають область із півночі на південь (Дубно – Кременець – Тернопіль – Заліщики – Чернівці) і з заходу на схід (Львів – Зборів – Тернопіль – Підволочиськ – Хмельницький). Автомагістралі міжнародного значення пересікають область із заходу на схід і з півночі на південь. Автомагістраль Гданськ-Одеса з\’єднує Польщу з Румунією, Брест-Кишинів – головний коридор північно-південного напрямку до балканських країн і Середземномор\’я, автомагістраль Луганськ-Львів, Київ-Ужгород з\’єднують східні кордони і центр України з Польщею, Словаччиною і Угорщиною. Відстань від Тернополя до найближчих європейських країн – 220-250 км. Через територію області проходять автошляхи: європейського значення (Е50), міжнародні (М12, М19), національні (Н02, НІ8 та ін.), регіональні ( Р05, Р24, Р25, Р26, Р32).

Наявність розвиненої мережі автомобільних доріг, та ще й належної якості, є вкрай важливо для Тернопільської області та Західної України беручи до уваги те, що на її території є багато об’єктів історико-культурної спадщини (замки, палаци, пам’ятки садово-паркового мистецтва; церкви, костели, собори, які є памятками архітектури національного значення), духовні центри (Зарваницький Марійський духовний комплексу, Свято-Успенська Почаївська Лавра), природний заповідник «Медобори» (Кременецькі гори), національний природний парк «Дністровський каньйон», печери (карстові печери на терені Борщівського району, зокрема Оптимістична печера (с. Королівка) є найдовшою у Євразії та другою за довжиною серед печер світу), водоспади. Туристично-рекреаційна галузь для Тернопільській області є пріоритетною.

Мережа автомобільних доріг загального користування Тернопільської області становить понад 5 000 км, з яких тверде покриття має 4 976,2 км.

За протяжністю доріг з удосконаленими типами покриття 3 696 км  (74,3 %) область займає 19 місце в Україні. З параметрами І та ІІ категорії в області 522,5 км доріг (10,4 %).

Протяжність доріг державного значення – 683,5 км, або 13,5 % всієї довжини, з них міжнародних доріг 307,1 км, національних – 112,7 км та регіональних – 263,7 км.

На автомобільних дорогах області налічується 845 мостів та шляхопроводів загальною протяжністю 13316 пог. метрів.

У цілому в області мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами, але потребує значних капіталовкладень на реалізацію заходів з їх збереження і розвитку, підвищення рівня комфорту перевезень.

На сьогоднішній день через незадовільний стан доріг області псується автотранспорт, виникають проблеми із перевезенням пасажирів, доставкою продуктів харчування та предметів постійного вжитку у магазини. Непоодинокими є випадки, коли, навіть, хворим відмовляють у наданні медичної допомоги, оскільки не можливо проїхати автомобілем швидкої медичної допомоги до їхнього населеного пункту.

Невідкладного врегулювання потребує і питання руху дорогами області великих вантажних автомобілів, вага яких із вантажем сягає і 30, і 40 тонн. Адже, дороги не розраховані на інтенсивний рух таких важких автомобілів, який руйнує їхнє покриття та призводить до утворення вибоїн та ямковості, погіршення безпеки дорожнього руху.

Автомагістралі державного значення перебувають в катастрофічному стані та потребують реконструкції, або, у крайньому випадку, капітального ремонту. Зокрема, у розрізі доріг:

1) автодорога  Тернопіль – Львів – довжиною 127 км;

2) автодорога Дубно – Кременець – Тернопіль – Івано-Франківськ (є важливою складовою дороги на гірськолижні курорти Івано-Франківської області – Буковель та ін.) – довжиною 255 км;

3) автодорога Тернопіль – Підволочиськ (до межі Хмельницької та Тернопільської областей) – довжиною 43 км;

4) автодорога Тернопіль – Чернівці (є частиною транспортного коридору північно-південного напрямку до Румунії, Молдови, балканських країн і Середземномор\’я) –довжиною 172 км.

Окремим проблемним питанням є будівництво об’їзних доріг біля таких історичних міст як Бережани та Теребовля, а також Монастириська, Заліщики.

Матеріально-технічна база дорожніх підприємств області застаріла, оновлення потребує 90 % техніки.

Актуальним питанням в області є підвищення рівня безпеки дорожнього руху та комфортності перевезень. Особливу увагу необхідно приділити ліквідації аварійно-небезпечних ділянок та місць концентрації ДТП шляхом виконання ряду спеціальних заходів з удосконалення організації дорожнього руху, які зменшують аварійність на дорогах та поліпшують маршрутне орієнтування водіїв.

Через незадовільний стан доріг майже в усіх районах області має місце невиконання рейсів на маршрутах загального користування. Власники маршрутних автобусів відмовляються здійснювати рейси, через що місцеві жителі не можуть дістатись до місця роботи, лікувальних закладів, правоохоронних органів та судів, органів державної влади, які здійснюють пенсійне та соціальне забезпечення, що розташовані в районних та обласному центрах. При цьому заходи не вживаються ні Управлінням Укртрансінспекції у Тернопільській області, ні місцевими державними адміністраціями.

Залізничний транспорт. Невідкладного вирішення потребує питання підвищення пропускної спроможності залізниці та зменшення часу руху поїздів на таких залізничних напрямках Тернопільської області:

1) Тернопіль-Чортків-Заліщики;

Довжина дільниці – 147,2 км на якій функціонують 15 станцій, встановлена швидкість руху по перегонах – 40 – 100 км/год, по станціях –  40 – 60 км/год, а станції Біла Чортківська – 25 км/год.

Основною причиною, яка не дозволяє підняти швидкість руху поїздів є наявність дільниць з простроченими кілометрами  капітального ремонту колії – 49,2 км (33,4%). Для  підняття швидкості руху  поїздів по станціях Березовиця Острів,  Копичинці,  Чортків,  Біла Чортківська необхідно провести їх реконструкцію або перебудову.

Проведення капітального ремонту колії та виконання реконструкції вищенаведених станцій дозволить підняти швидкість руху на окремих дільницях з 40 до 80-100 км/год, по станціях з 40 до 60-80 км/год, що дозволить  зменшити час руху поїздів. Виконання всього комплексу робіт потребує орієнтовною 227,6  млн. грн.;

2) Тернопіль – Ходорів;

Довжина дільниці – 83,2 км на якій функціонують 7 станцій, встановлена швидкість руху по перегонах – 40 – 60 км/год, по станціях – 40 км/год. Кількість кілометрів прострочених капітальним ремонтом колії – 78,7 км (94,5 %).

Проведення капітального ремонту цієї колії дасть змогу підняти швидкість руху з 40 до 80 км/год  та зменшити час руху поїздів на цій дільниці. Виконання всього комплексу робіт потребує орієнтовною 236,1  млн. грн.

Також, на сьогоднішній день, у зв’язку із відміною руху декількох поїздів, що курсували через станцію Тернопіль, є проблема з добиранням жителів області, студентів з обласного центру до столиці.

 Як відомо, ще з 2010 року адміністрацією Львівської залізниці планувалося запустити швидкісне сполучення зі Львова до Києва через Тернопіль. А у 2012 році розглядалася можливість зміни маршруту поїзду Інтерсіті+, що курсує у напрямку Київ-Львів, а саме спрямування його через Вінницю, Хмельницький та Тернопіль.

Беручи до уваги наявність проблеми із перевезенням усіх бажаючих пасажирів області залізничним транспортом за напрямом Тернопіль-Київ, позитивне вирішення питання руху швидкісного поїзду через станцію Тернопіль є нагальним і вкрай необхідним.

Тернопільський аеропорт. Наступним важливим питанням для Тернопільської області є відновлення роботи аеропорту «Тернопіль».

Аеропорт розміщений у 2 км від міста Тернополя, займає площу 164, 29 га, перебуває у комунальній власності Тернопільської обласної ради. Злітно-посадкова смуга побудована у 1984 році, довжина 2040 м, ширина 42 м, тип покриття – асфальтобетон РSN-27 (56 тонн). На сьогоднішній день оцінка смуги, яка дана спеціалістами та льотним складом, 8 балів (за 10-бальною шкалою).

Аеропорт має статус міжнародного. Розпорядженням  Кабінету  Міністрів  України  від  17 листопада  2004 року   №852-р  в  аеропорту  „Тернопіль  відкрито  пункт  пропуску  через  державний  кордон  для  вантажно-пасажирських  перевезень.

В складі аеропорту є великий та милий аеровокзали. Однак, великий аеровокзал потребує капітального ремонту, а малий – поточного. Пропускна здатність великого аеровокзалу 100 пасажирів на годину, а малого 50. На території аеропорту є можливість розташування ангарів для обслуговування повітряних суден. Тернопільський аеропорт сертифікований строком на три роки.

Варто зазначити, що під час моє недавньої зустрічі з В’ячеславом Богуслаєвим, народним депутатом України, почесним президентом АТ «Мотор Січ», обговорювалось питання щодо відновлення на комерційних засадах авіарейсу Тернопіль-Київ, оскільки раніше літак для цього авіарейсу надавало АТ «Мотор Січ». В. Богуслаєв висловив згоду про відновлення авіарейсу при умові вирішення обласною радою та обласною державною адміністрацією ряду питань.

Враховуючи наведене, прошу Вас на найближчому засіданні Комітету розглянути мою пропозицію про включення до плану роботи Комітету з питань транспорту і зв’язку проведення у першому півріччі цього року виїзного засідання Комітету у Тернопільській області для розгляду таких питань:

1. Стан автомобільних доріг та дорожнього господарства (функціонування і розвиток мережі автомобільних доріг області; матеріально – технічна база дорожнього господарства області);

2. Організація перевезень пасажирів та багатотонного вантажу автомобільним транспортом (рівень безпеки, рівень комфорту перевезень пасажирів, виконання перевізниками рейсів; врегулювання питання руху дорогами області великих вантажних автомобілів, вага яких із вантажем становить 30 – 40 тонн);

3. Проблемні питання функціонування залізничного транспорту (підвищення пропускної спроможності залізниці та зменшення часу руху поїздів,  впровадження руху швидкісного поїзду через станцію Тернопіль у напрямку Києва);

4. Відновлення роботи та розвиток інфраструктури Тернопільського аеропорту (відновлення авіарейсу Тернопіль – Київ – Тернопіль, налагодження регулярного міжнародного сполучення).

З повагою,                                                                           В. Деревляний

 

[an error occurred while processing the directive]